Trafic aerian în perioada 8-10 mai – spectacol pe Otopeni
Uefa Europa League nu a însemnat spectacol doar pe stadion. În perioada 8-10 mai, ne-am putut bucura de un spectacol inedit chiar şi pe aeroporturile din preajma Bucureştiului.
Începem cu aterizarea unei aeronave Boeing 747 pe Aeroportul Baneasa, o premieră, şi continuăm cu alte aproximativ 60-70 de curse charter care au aterizat pe Otopeni.
Spectacol pe Otopeni
În ziua marii finale UEFA Europa League 2012, numărul pasagerilor sosiţi pe curse charter, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – 13.000 la număr – a fost cu 16 % mai mare decât al celor sosiţi pe curse regulate. Deci, putem aproxima peste 25 000 de călători pe Otopeni pe 9 mai, cea mai aglomerata zi din istoria aeroportului!
Numai în ziua meciului au aterizat pe AIHCB 63 de aeronave charter, care se adaugă celor 9 sosite marţi (atât pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, cât şi pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu).
Pe 10 mai, numărul de suporteri care au plecat, utilizând 50 de curse charter, a fost de aproximativ 11.000, egalând numărul de pasageri care au plecat pe cursele regulate. Restul de 2000-3000 de turişti probabil că încă se mai bucură de frumuseţea Bucureştiului.
Pista transformată în parcare, cu ocazia acestui eveniment, a găzduit, în data de 9 mai, un număr de 66 de aeronave, care au ocupat 2 km din lungimea totală a pistei. Au fost mai multe tipuri de aeronave, de la Boeing 747 şi până la Boeing 737 şi chiar mai mici.
Traficul curselor regulate nu a fost afectat în această perioadă, toate acestea decolând şi aterizând conform programului de zbor. De menţionat faptul că AIHCB a fost nevoit să opereze o singură pistă.
Pe cele două aeroporturi ale Capitalei au fost îndeplinite toate condiţiile pentru desfăşurarea în bune condiţii a operaţiunilor aeriene, ca urmare a bunei cooperări a administraţiei aeroportuare cu toate instituţiile implicate în organizarea Finalei UEFA Europa League.
Am observat că fanii echipei Athletic Bilbao au fost nemulţumiţi de anumite întârzieri. Ţin să le amintesc că nu a fost vina aeroportului sau a personalului. Agenţiile de turims, care au programat cursele charter, ar trebui să răspundă de eventualele întârzieri şi chiar companiile aeriene care au operat aceste curse speciale.