Tot mai putine aeronave Boeing 747 de pasageri în serviciul operational.

0 141
Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul intarziat sau anulat. Poti avea dreptul pana la 600€.
()

Așa cum v-am anunțat zilele trecute, Boeing va produce ultimul 747 în 2022. După mai bine de 50 de ani, producția de aeronave Jumbo Jet se va opri, dar asta nu înseamnă că se vor opri și zborurile cu ”Regina Cerului”. Doar că tot mai puține companii aeriene păstrează Boeing 747 în flotele lor.

Conform unui raport realizat de aeroin.net, în lume mai sunt în serviciul comercial aproximativ 80 de avioane Boeing 747. Vorbim aici de avioane de pasageri, care nu au statut special VIP, militar sau guvernamental.

Pandemia cu noul coronavirus a generat o criză fără precedent în industria aeronautică. Iar companiile aeriene au decis să retragă din serviciul operațional cele mai mari avioane cu 4 motoare, printre care A380 și B747. Decizia a venit în urma vânzărilor scăzute. În condițiile în care oamenii călătoresc tot mai puțin, constrânși de deciziile autorităților și a regulilor impuse, e firesc ca marile aeronave să nu-și mai găsească locul prin flotele transportatorilor aerieni.

British Airways, Corser și Qantas au decis să elimine întreaga flota de avioane Boeing 747. Probabil că vom mai vedea astfel de decizii și din partea altor companii, dar până atunci să facem o radiografie a celor active.

Tot mai putine aeronave Boeing 747

  • Lufthansa a devenit cel mai mare operator din lume de B747, cu o flotă formată din 27 de avioane Jumbo Jet: 19 x Boeing 747-8I și 8 x B747-400. Ne așteptăm ca cele 8 x 747-400 să fie eliminate în viitorul apropiat.
  • Korean Air continuă să opereze cu 12 avioane Jumbo Jet: 10 x 747-8I și 2 x 747-400.
  • Asiana mai are un singur Boeing 747-400. Probabil va fi retras în scurt timp.
  • Rossiya, care aparține grupului Aeroflot, are 9 x B747-400
  • Air China mai are 10 avioane Boeing 747: 7 x 747-8I și 3 x 747-400
  • Thai Airways mai are 7 Boeing 747-400. Însă problemele economice și cererea scăzută ar putea să contribuie la eliminarea acestora din flotă.

Pe lângă cele enumerate mai sus, mai există câteva aeronave Boeing 747-400 pe la companiile de leasing sau specializate în chartere. Air Atlanta Icelandic deține 4 x 747-400; Atlas Air deține 4 x 747-400; China Airlines mai are 4 x 747-400.

În acest raport nu au fost înregistrate cele 4 avioane 747-400 Air India. Ele sunt retrase din serviciul operațional frecvent, dar oricând pot fi reactivate pentru diferite misiuni speciale.

Dacă sunteți iubitori de avioane 747, ar fi bine să profitați de ele și să zburați cât încă mai sunt în serviciul operațional. În următorii 2-3 ani vom mai vedea 747 doar în versiunea CARGO.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.