Top 5 meserii surprinzătoare pe aeroportul din Frankfurt
După ce v-am prezentat Top 5 meserii extrem de solicitante în aviaţie, vă prezentăm 5 meserii mai puţin cunoscute. Cu sprijinul Discovery Channel, vă prezentăm în exclusivtate acest top.
Top 5 meserii
Șoferul „camionului cu miere”
După cum sună, pare o meserie foarte “dulce”, însă, în realitate e una care miroase groaznic. Sistemul de evacuare al reziduurilor de la bordul unui avion este una dintre rețelele de conducte cel mai des verificate și, în plus, curățate de trei ori mai des decât motoarele. Cel care răspunde de evacuarea și curățarea foselor septice după fiecare zbor este șoferul ”camionului cu miere”, care trebuie să conecteze manual conductele respective la camion. Un job care, dacă nu este făcut impecabil, lasă multă mizerie în urmă.
Apicultorul
Un avion care decolează și aterizează arde până la 3 tone de combustibil. Ca urmare, Aeroportul Frankfurt are un apicultor a cărui misiune este să se ocupe de cele 300,000 de albine melifere care adună polen și nectar din zonă, acoperind un traseu de aproape 80 kilometri. Apicultorul monitorizează calitatea chimică a mierii produse, pentru a evalua impactul aeroportului asupra mediului înconjurător și a atmosferei locale. În funcţie de cât de poluată este mierea, se pot lua măsuri pentru a limita poluarea în zonă şi a diminua impactul aeroportului în regiune.
Îngrijitorul peștilor
Prin acest aeroport trec în fiecare zi de două ori mai multe animale decât oameni, și fiecare are propriul set de probleme. La Frankfurt, peștii se bucură de o atenție deosebită din partea echipei de îngrijire a animalelor, care trebuie să mențină calme toate aceste vietăți, ca să conserve rezerva limitată de oxigen pe care o au la dispoziție. Care e secretul? Într-o lume în care orice umbră reprezintă un animal de pradă, îngrijitorul de pești al aeroportului scaldă aceste specii într-o lumină albăstruie, diminuând astfel șansele de apariție a unor umbre care ar fi un factor de stres absolut inutil pe parcursul călătoriei.
Responsabilul cu monitorizarea păsărilor, ca factor de risc
Aeroportul Frankfurt înregistrează anual circa 100-200 de coliziuni între păsări și aeronave. Pentru a proteja atât păsările, cât și pasagerii, persoana responsabilă cu monitorizarea acestui factor de risc trebuie să creeze o atmosferă ostilă pentru păsările care ar încerca să-și facă în zonă cuiburi. Printre elementele utile în acest job se numără sistemul de alertă de la distanță, elementele de pirotehnie, dar și vulpile lăsate să circule în voie prin zonă, ca să vâneze șoarecii pe care altminteri i-ar căuta cele mai periculoase specii cu care se poate confrunta un avion: păsările de pradă.
Șoferul camionului pentru reziduuri de cauciuc
Avioanele care aterizează în viteză pe pistă sunt o mare durere de cap pentru echipajele de întreținere a acestor suprafețe, fiindcă reziduurile de cauciuc ars lăsate în urmă obturează striaţiile special concepute pentru a drena apa de ploaie. Astfel, după o furtună puternică, apa de ploaie care se adună pe piste le poate transforma într-o suprafață periculoasă, alunecoasă. Șoferul camionului care înlătură aceste fragmente de cauciuc folosește jeturi de apă sub presiune pentru a înlătura reziduurile deloc puține, căci în 10 săptămâni se pot acumula cantități de până la 5 tone, adică echivalentul a 60 de anvelope noi.
Mai multe despre aceste meserii, dar şi din culisele Aeroportului Internaţional Frankfurt, pe Discovery Channel.