blank

Top 10 companii aeriene low-cost pe zboruri lung-curier

La început, avionul era considerat un mijloc de transport luxury. Doar cei cu bani sau cei în funcții înalte se puteau bucura de privilegiul de a călători pe calea aerului. Dar aviația s-a dezvoltat, numărul companiilor aeriene a crescut, a crescut și numărul zborurilor, iar avionul a ajuns să fie cel mai sigur mijloc de transport.

0 3.675

Odată cu apariția companiilor low-cost, avionul nu a mai fost considerat un lux. Nu tot timpul low-cost înseamnă cel mai ieftin bilet de avion, dar în mare parte puteți călători cu tarife de la 9 EURO/segment.

Totodată, operatorii low-cost au deschis oportunitatea spre zboruri point-to-point, din punctul A în punctul B fără să mai treceți printr-un hub intermediar C. În mare parte, operatorii low-cost au zboruri scurte sau medii și asigură legături directe spre numeroase destinații.

Companii aeriene low-cost pe zboruri lung-curier

Odată cu apariția operatorilor low-cost, presiunea pe prețul biletului de avion a crescut considerabil, iar marii jucători full-service au fost nevoiți să se adapteze la piață, evident fără să se facă rabat de la siguranța pasagerului.

Și expansiunea low-costului continuă pe zborurile lung-curier. De câțiva ani, au apărut tot mai multe companii aeriene, care au ales să se poziționeze în segmentul LCC (low-cost carriers).

anna.aero a realizat un clasament al operatorilor low-cost pe zborurile lung-curier, care a fost preluat de upinthesky. Un zbor lung-curier este considerat un zbor de peste 4500 kilometri. Criteriul clasamentului: după numărul de zboruri lung-curier operate săptămânal.

10. LEVEL – 42 de zboruri săptămânale

LEVEL

LEVEL este un operator low-cost, parte a grupului IAG (British Airways + Iberia), și care este specializat în zboruri lung-curier.

Are hub-ul principal la Barcelona și zboară spre destinații ca: Punta Cana, Buenos Aires, San Francisco (Oakland) și Los Angeles. Un operator ambițios, cu planuri mari de dezvoltare în următorii ani. În prezent, flota e formată din 2 aeronave Airbus A330-200.

9. Lion Air – 60 de zboruri săptămânale

Lion Air este un operator low-cost din Indonezia, având baza la Jakarta. În mod normal, Lion Air operează zboruri point-to-point pe distanțe scurte și medii. Însă planul este de a se extinde și pe zboruri lung-curier. Are 3 aeronave Airbus A330-300 pe care le folosește pe zboruri lung-curier.

8. WOW Air – 70 de zboruri săptămânale

Airbus-A320neo-WowAir

WOW Air crește într-un an cât alții în 7 ani. În 2017 a raportat o creștere de 69% a numărului de pasageri transportați în comparație cu 2016. Și expansiunea nu se oprește aici.

Wow Air are o flotă mixtă, formată din aeronave A320 și A330. Zboară de la baza din Reykjavík, Islanda, spre numeroase destinații din Europa, dar și peste Atlantic. Unele zboruri lung-curier sunt operate cu aeronave de tipul A321.

7. Azul Airlines – 74 de zboruri săptămânale

Azul Airlines este un mare transportator brazilian. Deține o flotă mixtă, formată din 126 de aeronave, majoritatea dintre ele fiind dedicate zborurilor scurte și medii. Printre acestea sunt și 6 aeronave Airbus A330-200 dedicate zborurilor lung-curier.

Azul Airlines zboară spre destinații din America de Nord, America de Sud și Europa (în special spre Lisabona).

6. Primera Air – 84 de zboruri săptămânale

Primera Air

Primera Air este o companie aeriană specializată în zboruri charter, dar și zboruri regulate spre destinații de vacanță. În opinia noastră, acest operator nu-și are locul în acest clasament. Însă poate fi o anticipare la ceea ce va opera începând cu 2018, când vor fi inaugurate rutele spre Statele Unite și Canada.

5. Eurowings – 98 de zboruri săptămânale

Eurowings, parte a grupului Lufthansa, este un transportator aerian specializat în zboruri low-cost. După vestitul accident aviatic înregistrat de Germanwings, Lufthansa a decis să comaseze cele 2 companii sub brandul Eurowings. Astfel, această companie operează zboruri scurte, medii, dar și lungi.

Deține o flotă formată din 101 aeronave, dintre care doar 9 sunt pentru zboruri lung-curier. Luna aceasta, Eurowings a recepționat primul Airbus A340-300 din flotă. Este un jucător important pe piața low-cost dedicată zborurilor lungi.

4. Jetstar Airways – 104 zboruri săptămânale

Jetstar Airways este operator aerian specializat în zboruri low-cost, subsidira Qantas. Sediul central îl are la Melbourne, dar deține și hub-uri secundare la Sydney, Brisbane, Auckland.

Flota lung-curier este formată din 11 aeronave Boeing 787-8 Dreamliner. Sunt operate zboruri spre destinații din Asia-Pacific și Statele Unite.

3. Scoot – 108 zboruri săptămânale

Boeing 787-9 Scoot

Scoot este o companie aeriană low-cost și specializată zborurilor lung-curier, subsidiara Singapore Airlines. Deține o flotă formată din 41 de aeronave, 16 dintre acestea fiind din familia Dreamliner.

Din 2017, Scoot zboară pe ruta Singapore – Atena, iar din vara lui 2018 va zbura și pe ruta Singapore – Berlin. Scoot este o alternativă foarte bună și ieftină pentru cei ce doresc să zboare ieftin din Singapore spre destinații din regiunea Asia-Pacific.

2. AirAsia X – 164 de zboruri săptămânale

AirAsia X, parte a grupului AirAsia, este o companie aeriană low-cost specializată în zboruri lung-curier. Hub-ul principal îl are la Kuala Lumpur și operează zboruri spre 22 de destinații din regiunea Asia-Pacific, Orientul Mijlociu, Europa și America.

Are o flotă formată din 22 de aeronave de tipul Airbus A330-300, care pot transporta până la 377 de pasageri într-o configurație cu 2 clase. Planul de extindere este foarte agresiv, AirAsia X având comenzi plasate pentru 79 de aeronave (66 x A330-900neo și 10 x A350-900). Sperăm să-i vedem tot mai mult spre Europa. Au prețuri bune!

1. Norwegian – 446 de zboruri săptămânale

Boeing-787-Dreamliner-Norwegian

Incontestabil, Norwegian este cel mai mare transportator low-cost pe zboruri lung-curier. Săptămânal operează peste 440 de zboruri mai lungi de 4500 kilometri.

De la bazele din Europa (Oslo, Londra, Paris, Stockholm, Roma, Copenhaga), Norwegian (prin subsidiarele Norwegian Long Haul și Norwegian UK) zboară spre numeroase destinații din Statele Unite, America Centrală, America de Sud, Asia și Orientul Mijlociu.

Totodată, Norwegian va intra pe piața din Argentina. Norwegian Air Argentina va avea baza la Buenos Aires. Inițial va începe să zboare cu un Boeing 737-800, dar planurile sunt de a dezvolta o rețea vastă de zboruri interne și internaționale, în conformitate cu aprobările guvernului argentinian.

Bătălia se va acutiza în 2018 pe segmentul zborurilor lung-curier. Predicțiile pe 2018 arată că transportatorii low-cost își vor consolida pozițiile pe zborurile scurte, medii și lungi.

Leave A Reply

Your email address will not be published.