Cumperi de la eMAG, FashionDays, elefant.ro, Libris.ro prin link-urile noastre de afiliere și ajuți la finanțarea site-ului airlinestravel.ro. Nu te costă nimic în plus, însă pe noi ne ajută să dezvoltăm acest proiect. Mulțumim!

Zboruri anulate sau întârziate? >>Solicita ACUM despagubiri<< pentru zborul întârziat sau anulat și poți primi până la 600€ despăgubire!

TOP 10 cele mai lungi poduri din lume

0 252

Acest top demonstrează de ce sunt capabili oamenii. În timpul actualei crize globale a sănătății, s-a constatat că puțini oameni gândesc la scară mare. Este un moment în care majoritatea sunt îngrijorați de simpla trecere a zilei. Cu toate acestea, este important să vă gândiți la ce planuri de viitor aveți sau să vă faceți planurile de călătorie de după pandemie sau când restricțiile vor fi eliminate. Pentru psihicul uman, este important să gândim dincolo de noi și dincolo de ziua de mâine.

În decursul anilor, s-a demonstrat că oamenii sunt capabili să-și depășească limitele. Ceea ce părea SF în urmă cu 10-20 de ani, astăzi este realitate. Așa s-a întâmplat și când a venit vorba de tehnologie și de construcții. Așa au apărut cele mai înalte cladiri din Europa. Mânați de nevoi, oamenii și-au pus mintea la contribuție și au reușit să realizeze adevărate opere arhitecturale.

Totodată, au reușit să construiască poduri care păreau imposibile. În acest articol vă împărtășim lista noastră cu cele mai lungi și mai inspirate poduri din lume și ceea ce le face pe toate atât de minunate.

Manchac Swamp Bridge, Statele Unite

Manchac Swamp Bridge
Manchac Swamp Bridge

Podul Manchac Swamp este o structură dublă de beton situată în zona Lacului Pontchartrain din Louisiana. Cu o lungime de aproape 23 de mile (37 de km), este unul dintre cele mai lungi poduri din lume construite deasupra apei. De asemenea, podul este și cel mai lung din sistemul de autostrăzi interstatale al Statelor Unite. Podul a fost construit în 1979. Baza pilonilor de susținere ai podului se afla la o adâncime mai mare de 250 de metri sub mlaștină. La acea vreme, construcția podului a costat 7 milioane de dolari/milă.

Fun fact: Acesta este singurul pod de pe lista noastră despre care se crede că este bântuit de un vârcolac Cajun, cunoscut sub numele de Rougarou, și o prințesă voodoo. De asemenea, este singurul care găzduiește aligatori.

Linia 1, metrou Wuhan, China

Linia 1, metrou Wuhan, China
Linia 1, metrou Wuhan, China

Linia 1 a metroului Wuhan nu este un pod în sensul tradițional. Este de fapt cel mai lung viaduct de sistem continuu de metrou din lume. Întreaga linie are aproape 24 de mile lungime (38 de km) și 32 de stații. Acesta susține o linie de tren ce trece prin Wuhan. Linia 1 a fost deschisă în 1995 și a fost renovată în 2003.

Fun fact: Linia 1 face parte dintr-un sistem extins de tren care facilitează călătoria oamenilor în Wuhan.

Lake Pontchartrain Causeway, Statele Unite

Lake Pontchartrain Causeway, Statele Unite
Lake Pontchartrain Causeway, Statele Unite

Lacul Pontchartrain Causeway este cel mai lung pod din Statele Unite și cel mai lung din lume care trece continuu peste apă. Drumul este format din două poduri paralele care traversează Lacul Pontchartrain, aflat în sudul Louisianei. Cel mai lung dintre cele două poduri are aproape 24 de mile în lungime (39 de km). Primul dintre cele două poduri a fost finalizat în 1956. Când traficul pe acesta depășea capacitatea, al doilea pod a fost construit. Construcția a fost terminată și podul a fost deschis circulației în 1969.

Fun fact: Podul a supraviețuit multor uragane de-a lungul anilor, inclusiv uraganului Katrina din 2005.

Beijing Grand Bridge, China

Beijing Grand Bridge
Beijing Grand Bridge

Cu o lungime de aproape 30 de mile (47 de km), acest viaduct leagă cele două centre de afaceri globale, Beijing și Shanghai. Este al patrulea pod care face parte din calea ferată de mare viteză Beijing-Shanghai care se află pe lista noastră. A fost finalizat în 2010 și deschis oficial traficului feroviar în 2011.

Fun fact: persoanele care călătoresc pe calea ferată de mare viteză Beijing-Shanghai își încep sau își încheie călătoriile pe acest pod. Este situat chiar la sud de Beijing.

Autostrada Bang Na, Thailanda

Bang Na, Thailanda
Bang Na, Thailanda

Cu puțin peste 34 de mile lungime (55 de km), acesta este cel mai lung viaduct auto de pe lista noastră. Construcția a fost finalizată la începutul anului 2000. Este unul dintre puținele poduri cu lungime record care nu traversează o masă mare de apă. Acesta traversează râul Bang Pakong doar pe o distanță scurtă, dar este o autostradă ridicată, cu șase benzi, deasupra altei autostrăzi.

Fun fact: Aceasta este o structură cu aspect utilitar, dar designul autostrăzii îl face unic.

The Weinan Weihe Grand Bridge, China

Weinan Weihe Grand Bridge
Weinan Weihe Grand Bridge

Acesta este un alt pod feroviar chinez care face parte din calea ferată de mare viteză Zhengzhou-Xi’an. Are puțin sub 50 de mile lungime (81 de km). Este neobișnuit, deoarece traversează râul Wei de două ori, împreună cu alte câteva râuri, inclusiv Ling, Luofu, Xi și Shi Di. A fost cel mai lung pod din lume pentru o scurtă perioadă de timp, după ce a fost finalizat în 2008 și deschis în 2010. Cu toate acestea, a fost rapid eclipsat de alte poduri finalizate în același timp.

Fun fact: acest viaduct este o altă ispravă majoră a ingineriei. În construcția sa au fost implicați peste 10.000 de lucrători. În construcția acestuia au fost utilizați 2.3 milioane de metri cubi de beton și 45.000 de tone de oțel.

Cangde Grand Bridge, China

Cangde Grand Bridge, China
Cangde Grand Bridge

Cangde Grand Bridge este al patrulea cel mai lung pod din lume. Finalizat în 2010, podul face parte din calea ferată de mare viteză Beijing-Shanghai și este al treilea cel mai lung pod de pe calea ferată. Podul a fost proiectat pentru a rezista cutremurelor.

Podul are aproape 3.100 de piloni. Cangde concurează cu Tianjin pentru locul trei pe cele mai multe liste.

 Tianjin Grand Bridge, China

Tianjin Grand Bridge
Tianjin Grand Bridge

Acest viaduct de cale ferată are o lungime de peste 70 de mile (112 km). Acesta se desfășoară între Langfang și Qingxian, susținând calea ferată de mare viteză Beijing-Shanghai. Este al doilea dintre cele patru poduri de pe lista noastră care fac parte din sistemul feroviar respectiv. Construcția sa s-a încheiat în 2010, după patru ani de muncă.

Fun fact: Poate că acesta nu este cel mai frumos pod de pe listă, dar structura sa este unică. Se compune dintr-o serie de grinzi de cutie, fiecare cu o lungime mai mare de 100 de picioare (30.5 metri), cântărind 860 de tone fiecare. Grinzile au fost realizate în două părți, de-a lungul traseului podului, aduse acolo unde trebuiau instalate și apoi plasate pe chei deja amplasate de o macara specială.

Changhua–Kaohsiung Viaduct, China

Changhua–Kaohsiung Viaduct
Changhua–Kaohsiung Viaduct

Acesta este în prezent al doilea cel mai lung pod din lume. Acesta face parte din rețeaua feroviară de mare viteză din Taiwan. Podul se extinde pe aproape 98 de mile (158 de km), de la Banguashan, în Changhua, până la Zuoying, în Kaohsiung. A fost finalizat în 2007.

Fun fact: o parte din ceea ce face acest viaduct atât de unic este că face parte dintr-o serie de poduri concepute pentru a fi rezistente la cutremure. Permite oprirea în siguranță a trenurilor în timpul evenimentelor seismice. De asemenea, designul limitează deteriorarea secțiunilor individuale ale viaductului, astfel încât să poată fi reparat rapid după un cutremur.

The Danyang-Kunshan Grand Bridge, China

Danyang-Kunshan
Danyang-Kunshan

Acest pod a fost finalizat acum un deceniu în 2010 și a fost deschis în 2011. Acesta deține recordul pentru cel mai lung pod din lume de atunci. Structura are o lungime remarcabilă de 102 mile (164 de km) și se întinde între Shanghai și Nanjing, din provincia Jiangsu, susținând calea ferată de mare viteză Beijing-Shanghai peste delta fluviului Yangtze, de la Danyang la Kunshan. Este unul dintre cele patru poduri feroviare care au intrat pe această listă. A fost nevoie de doar patru ani pentru construirea acestui pod și a costat aproximativ 10 miliarde de dolari. A fost nevoie de mai mult de 10.000 de oameni pentru termina construcția.

Fun fact: Locația acestui pod este uimitoare, cei care traversează podul pot admira orezale de câmpie, canale, râuri și lacuri. Podul completează – sau îmbunătățește – priveliștile naturale din zonele pe care le traversează. Este o călătorie cu trenul pe care oamenii nu o uită niciodată.

Leave A Reply

Your email address will not be published.