blank

Situația pistelor Aeroportului Henri Coandă București

Nu mai este un secret faptul că Aeroportului Henri Coandă - București nu investește în infrastructura și în reabilitarea pistelor. Tehnic vorbind, cele 2 piste încă respectă niste norme standardizate pentru operativitate. Dacă vorbim din punct de vedere al confortului, cele 2 piste au ”turbulențe”. Dar hai să vedem ce spune Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).

0 1.564

Referitor la starea suprafeței de mișcare, în special a pistelor Aeroportului Internațional Henri Coandă, Compania Națională Aeroporturi București face următoarele precizări.

Pistele de decolare-aterizare ale aeroportului sunt funcționale și respectă integral cerințele de siguranță impuse de autoritățile din aviația civilă. Întreaga suprafață de mișcare este inclusă într-un program de urmărire specială.

Aeroportul Internațional Henri Coandă – București are 2 piste

Pe ambele piste se efectuează lucrări periodice de întreținere și reparații curente. Astfel, în a doua jumătate a anului 2016 s-au efectuat lucrări de reparații curente la stratul de uzură al pistei de decolare aterizare nr. 1 (08R-26L) pe o suprafață de 40.800 mp, urmând ca în cursul lunilor iulie-august 2017 să se efecteaze lucrări similare pe alți 38.000 mp.

Pista de decolare aterizare nr. 2 (08L-26R) este operată cu pragul 08 decalat, pe o lungime de 2.200 metri, încă din 15 august 2015, ca urmare a respingerii recepției lucrărilor efectuate pe prima treime a acesteia. În perioada imediat următoare se va efectua o evaluare a acestor suprafețe, în vederea operaționalizării și redeschiderii pistei pe întreaga sa lungime (3.500m).

În trimestrul al doilea din anul 2017, pe suprafața de mișcare s-au efectuat lucrări constând în așternere de covor asfaltic pe căi de rulare și platforme, totalizând 15.800 mp. Totodată, au fost înlocuite dale de beton la căile de rulare și platforme, pe o suprafață totală de 1.900 mp, alți 825 mp fiind în lucru.

De asemenea, în aceeași perioadă, s-a obținut aprobarea, prin Ordin de ministru, a indicatorilor tehnico-economici pentru extinderea către nord a platformei 1, cu patru poziții de parcare aeronave și s-a parcurs etapa de întocmire a proiectului tehnic, urmând etapa de contractare și execuție a lucrărilor.

Personalul CNAB a depus și va depune în continuare toate eforturile pentru a asigura un nivel înalt de siguranță, securitate și confort pentru toți pasagerii care tranzitează aeroporturile bucureștene, precum și pentru operarea în deplină siguranță și securitate a tuturor aeronavelor civile și militare.

Nu neagă nimeni cele menționate mai sus, dar de ce trebuie să se facă anumite lucrări doar când presă începe să tragă un semnal de alarmă? Pragul pistei 08L-26R este decalat din 2015. Abia în 2017, vara aceasta, ar fi posibilă redeschiderea totală a pistei 2.

Trecând peste toate discuțiile tehnice, ambele piste au nevoie de cel puțin un strat nou de astfalt, poate și de consolidare. Traficul de pasageri este în creștere, iar terminalele sunt subdimensionate pentru fluxul constant cotidian.

Pistele îndeplinesc, normele tehnice, dar cum rămâne și cu celelalte aspecte? Aeroportul Internațional Henri Coandă este principalul aeroport al României, dar din nefericire nu are cele mai strălucite piste. Poate se va schimba ceva!

Leave A Reply

Your email address will not be published.