Singapore Airlines retrage 26 de aeronave din serviciul operational.
La începutul pandemiei de COVID-19, Singapore Airlines a fost nevoită să își reducă cu peste 95% toate operațiunile și să rețină la sol 138 de aeronave. Ulterior, restricțiile de călătorie au forțat compania aeriană să transforme o parte dintre aeronavele de pasageri în avioane de transport cargo pentru a putea supraviețui crizei economice.
Singapore Airlines a anunțat că traficul de pasageri a scăzut cu aproape 99%. Astfel, veniturile s-au diminuat cu 80.4% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. În prima jumătate a anului, veniturile au fost de 1.6 miliarde, comparativ cu 6,7 miliarde de dolari înregistrați în aceeași perioadă din 2019.
Pasagerii Singapore Airlines, dar și ai subsidiarelor SilkAir și Scoot au fost afectați de situația globală și de restricțiile impuse. Totuși, datorită pandemiei, transportul cargo a adus un venit important pentru Grupul SIA, de 274 de milioane de dolari.
Singapore Airlines retrage 26 de aeronave
În prezent, Singapore Airlines deține o flotă formată din 222 de avioane. Dintre acestea, 114 aeronave sunt depozitate pe Aeroportul Internațional Changi din Singapore, în timp ce alte 29 sunt depozitate în Alice Springs (Australia).
În serviciul operațional au rămas 72 de aeronave, dintre care 39 sunt utilizate pentru transportul de pasageri, iar alte 33 sunt folosite pentru transport cargo.
Dar criza generată de COVID-19 obligă Singapore Airlines să renunțe la 26 de aeronave pentru reducerea costurilor. Astfel, vor fi retrase 7 x A380, 4 x B777-200/200ER, 4 x 777-300, 9 x A320 și 2 x A319.
Grupul SIA va disponibiliza și 4300 de angajați. În prealabil, alți 2000 de angajați au fost afectați de schimbările survenite în companie din cauza crizei econimice cauzate de pandemie.
Singapore Airlines a încheiat deja negocierile cu Airbus asupra unui program revizuit de livrare a aeronavelor aflate în comandă și, în prezent, negociază cu Boeing pentru un program revizuit al aeronavelor deja comandate.