Sindicatele TAROM solicită demisia Consiliului de Administraţie

1 141
inbagaj.ro/

TAROM, transportatorul aerian al României, a ajuns să fie ca o minge de ping pong în scandalul dintre membrii Consiliului de Administraţie condus de Dan Pascariu şi managementului privat executiv direct în frunte cu Christian Heinzmann.

Bătălia asta nu duce la nimic bun, ba chiar distruge ce s-a construit în ultimele 6 luni. Christian Heinzmann, CEO privat TAROM, şi-a făcut treaba cu mult peste aşteptări şi în ciuda acuzaţiilor aduse de diverşi membrii CA. Lucian Isar, fost membru CA, scrie pe blogul său că TAROM a intrat pe profit din luna mai. Deci cum poate fi acuzat un om de incompetenţă când aduce compania pe profit? Plus că planul trebuie implementat în 4 ani, nu în 6 luni.

Black Friday eMAG

De câteva zile, sindicatele TAROM au luat atitudine şi solicită demisia Consiliului de Administraţie. Doresc constituirea unei comisii de anchetă din partea Corpului de control al prim-ministrului în scopul verificării abuzurilor conducerii administrative şi executive, dar şi pentru depistarea eventualelor prejudicii de imagine şi economice cauzate de declaraţiile recente ale conducerii CA, prin vocea preşedintelui său, Dan Pascariu.

În cadrul unei conferinţe de presă, ce a avut loc astăzi – 18.07.2013, secretarul general al Sindicatului Naţional Tehnic TAROM (SNTT), Aurel Curdov, a declarat:

“Noi, sindicatele din TAROM, ne-am săturat de ciondăneală şi de faptul că nu există o înţelegere la vârful companiei. Practic, Consiliul de Administraţie îl bruiază în toate deciziile pe care le ia pe directorul general Christian Heinzmann. Vă pot da nenumărate exemple. Compania funcţionează în virtutea inerţiei, pentru că ei se ceartă tot timpul. Rapacitatea lor – pentru că primul lucru pe care l-au făcut a fost să-şi ia bilete de avion gratuite şi la sfârşitul anului trecut să propună nişte prime pentru ce nu au realizat ei, ci salariaţii companiei. Domnul Heinzmann, am înţeles, le-a stopat aceste bonusuri, care au fost trecute pe următorul an. Adică, la finele acestui an ar trebui să-şi ia acest bonus de peste 10.000 de euro fiecare”.

“Sindicatele TAROM constată cu dezamăgire că orice apariţie a conducerii CA TAROM în media nu face altceva decât să aducă repetate şi grave prejudicii de imagine companiei, fiind de natură să afecteze reputaţia angajaţilor săi şi să le zădărnicească eforturile, susţinute în condiţiile unui mediu concurenţial puternic şi extrem de dificil atât pe plan intern, cât şi pe plan internaţional, de a menţine compania pe o linie ascendentă în privinţa calităţii serviciilor oferite pasagerilor”

, au afirmat sindicaliştii.

De asemenea, sindicaliştii apreciază că Dan Pascariu abuzează de poziţia sa şi îşi permite ”în mod nejustificat şi sfidător” să desconsidere şi să umilească angajaţii companiei la fiecare intervenţie publică, dovedind, potrivit acestora, o lipsă de coerenţă şi argumente în interviurile date.

În plus, sindicatele îi acuză pe membrii CA de faptul că sunt preocupaţi prioritar de asigurarea propriilor venituri şi avantaje, dând dovada unei lipse de interes real pentru instaurarea unui climat de seriozitate, profesionalism, corectitudine şi încredere în propriile valori, prin numiri în funcţiile cheie a unor persoane fără o temeinică pregătire şi experienţă în domeniu.

Preocuparea “obsesivă” a CA pentru restructurare este, de asemenea, un subiect asupra căruia sindicaliştii trag un semnal de alarmă, în condiţiile în care, spun ei, “se vine cu oameni din afară”.

“Ei vin cu oameni din afară, efectiv îi paraşutează în această companie. Avem oameni în companie care ar putea să ocupe aceste funcţii şi sunt ţinuţi pe salarii de mizerie. Ei au studiile şi pregătirea necesare. Poate este nevoie şi de restructurare. Au fost aduşi directori…nu s-au schimbat ceilalţi, s-au suprapus peste ceilalţi. Desfiinţăm o direcţie ca să dăm un director afară pentru că îi deranja pe cei din CA, după un timp o înfiinţăm şi aducem unul din afară şi îi dăm mai mulţi bani decât vechilor directori. Aducem director de comunicare, aducem şefă la personal la fel cu salarii mai mari decât ceilalţi, iar direcţia financiară o spargem în trei, ca să facem loc la alţii, din afară. Şi este jenant să vină CA şi să ne propună restructurare şi să dăm oameni afară! Noi acceptăm orice variantă, dar s-o discutăm şi să şi-i ia mai întâi pe ai lor, pe care i-au adus”,

a afirmat preşedintele Sindicatului Exploatare Tehnică a Aeronavei, Cristian Voinea.

În ceea ce priveşte cheltuielile cu personalul, sindicatele spun că acestea reprezintă doar 18% din bugetul companiei, în condiţiile în care la alţi transportatori aerieni acestea sunt de 25 – 30%. În opinia sindicaliştilor, restructurarea ar trebui să înceapă cu bordul director.

O altă problemă este lipsa de comunicare cu sindicatele.

“Suntem în iulie şi încă nu am fost la nicio şedinţă a CA. Simpla noastră prezenţă ar fi putut îmbunătăţi lucrurile sau am fi putut trage semnale de alarmă, pentru că noi punem mâna pe avioane, noi zburăm cu ele, noi le reparăm, noi suntem printre pasageri şi suntem primi care putem aduce semnale pozitive sau negative referitor la ce se întâmplă în companie (…) Niciodată nu am fost partenerii lor. Ei sunt de părere că un plan de management se poate implementa în birouri de către şase oameni. Nu există un canal de comunicare între CA şi noi. Ca să fim cinstiţi, alaltăieri şi ieri am fost invitaţi de CA la o discuţie privind planul de management şi strategia de dezvoltare a companiei, dar în lipsa directorul general Christian Heinzmann. Mi se pare aberant să discut doar cu CA o chestiune atât de importantă. Apoi, planul de management nu ni s-a dat, ci doar o schiţă a acestuia”

, a arătat, la rândul său, preşedintele Sindicatului Piloţilor din România, Octavian Iosif.
(Sursa: agerpres)

În urmă cu câteva zile, pe pagina de facebook “Salvati TAROM” a apărut următorul comunicat de presă:

Sindicatele reprezentative si unite ale Companiei TAROM iau atitudine si lanseaza un protest ferm si deschis fata de pozitia si declaratiile recente ale Consiliului de Administratie (CA) TAROM, prin vocea presedintelui sau, domnul Dan Pascariu, pe diverse aspecte privind conducerea, organizarea si activitatea operatorului aerian national.
Sindicatele TAROM:
• constata cu dezamagire ca orice aparitie a conducerii CA TAROM in media nu face altceva decat sa aduca repetate si grave prejudicii de imagine companiei, fiind de natura sa afecteze reputatia angajatilor sai si sa le zadarniceasca eforturile – sustinute in conditiile unui mediu concurential puternic si extrem de dificil atat pe plan inten, cat si pe plan international – de a mentine compania pe o linie ascendenta in privinta calitatii serviciilor oferite pasagerilor;
• apreciaza ca domnul Pascariu abuzeaza de pozitia sa si isi permite in mod nejustificat si sfidator sa desconsidere si sa umileasca aganjatii companiei la fiecare interventie publica, dovedind o lipsa de coerenta si argumente in interviurile date, sindicatele considerand toate acestea nedemne pentru un inalt reprezentant si factor decizional al unei companii de reputatia TAROM;
• demasca si acuza in mod deschis si ferm:
o rapacitatea membrilor CA, preocupati prioritar de asigurarea propriilor venituri si avantaje;
o lipsa de interes real al CA pentru instaurarea unui climat de seriozitate, profesionalism, corectitudine si incredere in propriile valori prin numiri in functii cheie a unor persoane fara o temeinica pregatire si experienta intr-un domeniu atat de aparte;
o preocuparea obsesiva a CA pentru restructurare (privita ca scop in sine), intelegand prin aceasta in mod exclusiv concedieri de personal, fara sa comunice in mod transparent viziunea si strategia avuta in vedere pentru relansarea companiei desi cheltuielie cu personalul reprezinta doar 18% din bugetul companiei;
o cresterea total nejustificata a cheltuielilor aferente infiintarii unor noi posturi de conducere, in timp ce, la nivel declarativ, exista intentia de restructurare;

• afirma cu raspundere si fermitate, in numele salariatilor TAROM ca nu vor renunta sa lupte pentru salvarea companiei si a brandului TAROM, brand de renume, cladit in timp si cu investirea multor eforturi din partea angajatilor.
In contextul prezentat mai sus, sindicatele considera oportuna si necesara:
asumarea reala a responsabilitatii CA cu privire la repetatele si recunoscutele greseli privind deciziile luate in cadrul implementarii programului de management, program considerat un “experiment” de Presedintele CA, prin demisia colectiva si imediata a Consiliului de Administratie TAROM;
solicita constituirea unei comisii de ancheta din partea Corpului de control al Primului Ministru in scopul verificarii abuzurilor conducerii administrative si executive TAROM.

MESAJ PENTRU PASAGERII COMPANIEI TAROM
Sindicatele TAROM, exprimand vointa reprezentantilor salariatilor companiei, asigura cu toata responsabilitatea pasagerii TAROM ca:
vor depune in continuare toate eforturile pentru respectarea standardelor de siguranta a zborului si calitate a serviciilor oferite
TAROM are specialisti cu multa experienta in toate zonele de activitate, care pot raspunde tuturor provocarilor si care va asigura ca nu vor inceta sa lupte pentru ca TAROM sa continue sa poarte cu mandrie steagul Romaniei in lume.
Mesajul nostru catre dumneavoastra:
Continuati sa ne acordati incredere – va promitem sa nu va dezamagim.

SINDICATELE REPREZENTATIVE TAROM

În toamna lui 2012, am scris un articol în revista ANAT cu titlul “TAROM, flaps up!“. Subiectul principal a fost TAROM şi situaţia în care se afla la momentul respectiv. În acele rânduri am menţionat că susţin trecerea la managementul privat, dar cu menţiunea ca tot procesul să fie depolitizat. Nu mi-am schimbat opinia. Îl susţin pe domnul Christian Heinzmann şi am încredere că doar astfel de oameni vor avea puterea să aducă TAROM pe linia de plutire. M-am săturat de interesele politice, de interesele ascunse şi de minciunile spuse de o parte dintre membrii CA.

TAROM, flaps up!

S-ar putea sa-ti placa si
1 comentariu
  1. […] Să nu uităm că sindicatele TAROM solicită demisia Consiliului de Administraţie. […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »