Se caută soluții alternative pentru navele de croazieră care nu mai pot intra în Veneția
Luna trecută, Italia a anunțat interzicerea intrării navelor mari în Veneția. Cei din sectorul turistic au salutat această decizie a guvernului italian de a retrage navele mari din Canalul Giudecca pentru a descongestiona traficul din Veneția.
„Suntem conștienți de controversa care a existat prin tranzitul navelor de croazieră”, a spus Directorul Asociației Internaționale a Liniilor de Croazieră din Spania (CLIA), Alfredo Serrano. Industria a susținut întotdeauna mutarea navelor de croazieră din Piața San Marco prin Canalul Giudecca, încă din 2012. „Îndemnăm autoritățile de ani de zile să găsească soluții alternative și să poată transfera navele mari în alte locuri”.
În ceea ce privește portul alternativ de andocare pentru navele de croazieră după această interdicție, guvernul italian a anunțat în martie anul trecut că urma să direcționeze navele de croazieră către portul Marghera, principalul port comercial al orașului Veneția, care este capabil să acomodeze traficul de călători și să completeze celelalte utilizări actuale ale acestuia ca punct de intrare în Veneția și întreaga regiune Veneto.
În acest sens, ei subliniază că există încă multe elemente de luat în considerare în organizarea tuturor aspectelor specifice de mediu și operaționale.
„Acum așteptăm cu nerăbdare să progresăm în direcția furnizării unor aranjamente alternative de acostare la portul Marghera la timp pentru sezonul 2022″. De asemenea, Serrano subliniază importanța acestei activități pentru orașul canalelor. „Veneția este un centru crucial pentru navele de croazieră din întreaga regiune și părăsirea acesteia ar avea un efect dăunător asupra întregii regiunia Mării Adriatice. De exemplu, porturile cu ieșire la mare, inclusiv Ancona, Bari Brindisi, Split, Dubrovnik și Trieste, nu ar putea fi accesate de navele de croazieră fără Veneția”, spune el.
În acest moment, el subliniază faptul că. pentru anumiți pasageri care alegsă meargă în croazieră, prezența Veneției este un factor determinant în decizia de a lua o croazieră pe Marea Adriatică. „Dacă Veneția iese din schemă, atunci tot traficul de nave de croazieră din estul Mediteranei, nu doar în Marea Adriatică, se va pierde, având în vedere că Veneția este sursa a 60% din acest trafic”.
Directorul CLIA Spania oferă cifre care evidențiază greutatea industriei din țară: sectorul de croaziere din Italia generează o cifră de afaceri de 14.000 de milioane de euro în fiecare an, asigurând în jur de 120.000 de locuri de muncă, directe și indirecte, și salarii de 3.900 de milioane de euro.