blank

România va participa la Expo 2020 Dubai cu stand de 1000 mp

0 1.005

Comisarul general al Pavilionului României la Expo 2020 Dubai, Ferdinand Nagy, a susținut luni, 20 septembrie 2021, la sediul Ministerului Afacerilor Externe, o conferință de presă în cadrul căreia a prezentat principalele obiective ale participării naționale la expoziția mondială ce se va desfășura în perioada 1 octombrie 2021 – 31 martie 2022, la Dubai, Emiratele Arabe Unite.

Noua ediție a expoziției mondiale se desfășoară sub moto-ul „Connecting Minds, Creating the Future” și reunește participarea a 190 de state și organizații internaționale, fiind așteptat un flux de 25 de milioane de vizitatori.

Comisarul general Nagy a subliniat că participarea României la acest eveniment internațional își propune să aducă în atenția publicului larg potențialul țării noastre din sectoarele știință, inovație, cercetare și tehnologie, precum și oportunitățile sale economice, culturale și turistice, alături de istoria culturală și științifică românească.

Totodată, va fi prezentat profilul activ al României în domeniul diplomației sportive și climatice, precum și contribuția importantă la identificarea de mijloace inovative și eficiente pentru soluționarea problemelor globale la nivel internațional.

Astfel, au fost comunicate elementele principale ce susțin prezența României în cadrul expoziției mondiale, pornind de la tema principală a pavilionului național, „New Nature”, fiind subliniate etapele parcurse până în prezent, precum și rezultatele așteptate.

Conceptul pavilionului României își propune să prezinte vizitatorilor o imagine cât mai coerentă a ansamblului de inter-relații dintre mediul înconjurător, resurse, oameni și comunități, care pot asigura o structură echilibrată, o dinamică ideală, o bună funcționare și noi oportunități pentru o dezvoltare sustenabilă, atât locală și regională, cât și globală.

Pavilionul României, cu o suprafață de aproximativ 1.000 mp, ilustrează simbolic operele unor creatori români din domeniile artistic și al cercetării științifice, precum Constantin Brâncuși, George Enescu, Grigore Antipa și Nicholas Georgescu-Roegen.

Acesta va îngloba și interconecta o serie de teme secundare: turism, apă, tehnologie și educație, componente reprezentative pentru România, ilustrate într-o nouă perspectivă. În cadrul conferinței, au fost prezentate succint secțiunile principale din cadrul pavilionului național: CONCEPT & MANIFEST, DESIGN & TRADIȚIE, NATURAL SPOTLIGHT, H2RO. Proiectul Pavilionului se bazează pe o abordare dinamică, integrând modalități alternative și complementare de comunicare cu publicul, mijloacele multimedia jucând un rol esențial.

Cu un buget multianual de participare (2019 – 2022) în valoare de 26 764 000 lei, Pavilionul României la Expo 2020 Dubai va găzdui un program intens de contacte politice bilaterale, precum și numeroase evenimente dedicate promovării economice, culturale și turistice, poziționând țara noastră la nivel internațional ca un promotor dinamic al schimbului de informații, soluții tehnologice sau bune practici.

Prezenți în cadrul conferinței de presă, arhitectul Adrian Soare, reprezentantul companiei de arhitectură, autoare a proiectului „New Nature”, Cumulus Architecture, și Andrei Popea, reprezentantul companiei Backstage Production Group Internațional, dezvoltatoarea conținutului tematic, video/audio/multimedia, prezent în sistem VTC din site-ul expozițional, au evidențiat aspectele tehnice și artistice, care fac din acest proiect unul reprezentativ pentru țara noastră.

Arhitectul pavilionului a  precizat și faptul că, în susținerea conceptului curatorial, proiectul arhitectural presupune un demers ecologic, prin folosirea de materiale reciclate și reciclabile. Designul creat în linii simple și curate, inspirat de operele sculptorului român Constantin Brâncuși, se dorește a fi o declarație pentru sustenabilitate și protecția mediului.

Evenimentul cu maximă vizibilitate pentru participarea țării noastre la expoziția mondială este constituit de celebrarea Zilei României, programată pentru data de 1 martie 2022, ocazie cu care România va fi reprezentată printr-o delegație la nivel înalt. Cu acest prilej, Pavilionul României va găzdui un forum economic și un amplu program de evenimente cultural-artistice.

România a participat în ultimii 30 de ani la toate expozițiile mondiale și internaționale organizate sub egida Biroului International pentru Expoziții (BIE): Sevilla (Spania) 1992; Taejon (Republica Coreea) 1993; Lisabona (Portugalia); 1998, Hanovra (Germania) 2000; Aichi (Japonia) 2005; Zaragoza (Spania) 2008; Shanghai (RP Chineză) 2010; Yeosu (Republica Coreea) 2012; Milano (Italia) 2015 și Astana (Kazahstan) 2017.

În conformitate cu prevederile HG nr. 241/2018, Ministerul Afacerilor Externe are rolul de a realiza activitățile aferente pregătirii participării României la expoziția mondială Dubai 2020 și de a gestiona activitatea curentă, pe durata desfășurării expoziției, precum și în perioadele de pregătire a deschiderii sau dezasamblării pavilionului național.

Prin decizie guvernamentală a fost aprobată poziția țării noastre de a fi de acord cu decalarea cu un an a desfășurării manifestării expoziționale – în contextul epidemiei de COVID -19, cu păstrarea aceleași denumiri, decizie adoptată de Adunarea Generală a Biroului Internațional pentru Expoziții, prin care se stabilește că Expo Dubai se va desfășura în perioada 1 octombrie 2021 – 31 martie 2022.

Mai multe detalii privind conceptul Pavilionul României, activitățile și expozițiile pregătite pentru vizitatori sunt disponibile pe site-ul www.romaniaexpo2020.ro.

Sponsori și parteneri oficiali ai Pavilionului: Apă minerală pentru implementarea și dezvoltarea conceptului H2RO (Carpathian Springs; Perla Harghitei; Apemin Tușnad; Apemin ZIZIN; Romaqua Group; Aur’a Mineral Water; Vâlcele): albume foto reprezentative pentru imaginea națională, realizate de către fotograful Florin Andreescu și oferite ca sponsorizare în bunuri de către partenerul oficial al participării, CEC BANK; produse de carne de pasăre furnizate de către compania AAylex Prod (CocoRico); produse bio Gusto și Boromir; vinuri furnizate de Cramele Liliac, Hamangia și Ostrov; bere (Ursus, Timișoreana și Ciucaș).

Produsele provenite din sponsorizări vor fi oferite în cadrul evenimentelor organizate periodic în pavilion (degustări pentru vizitatori, forumuri de afaceri, recepții oficiale etc.).

Leave A Reply

Your email address will not be published.