România promovată într-un alt mod (video)
În 2010, Elena Udrea lansa cu surle şi trâmbiţe noul brand de ţară – frunza copiată. Programul respectiv trebuia să aducă cât mai mulţi turişti în România. După doi ani tragem linie şi observăm că s-au cheltuit sute de milioane de EUR pe nimic, asta în cazul în care s-au cheltuit cum a fost planificat. România zace în acelaşi con de umbră, turiştii sunt la fel de prost trataţi, turoperatorii refuză să aducă turişti în ţara noastră pentru că nu sunt asigurate condiţiile optime.
Încă de la iniţierea programului, am spus că va fi un eşec. România nu are nevoie de publicitate pentru a atrage turiştii străini. Ţara noastră are nevoie de infrastructură, de drumuri foarte bune, de condiţii de cazare bune, de hoteluri aliniate la standarde internaţionale, de oameni corecţi şi nu puşi pe „furat”. Avem foarte multe locuri minunate şi nu ştim să le scoatem în evidenţă. Majoritatea dintre ele sunt abandonate şi aici mă refer la castele, ruinile unor cetăţi, la monumente istorice, la parcurile naţionale etc.
Cred că olimpicii, sportivii, românii cu rezultate foarte bune în diferite domenii sunt adevăraţii ambasadori ai României şi trebie să-i respectăm. Nu intrăm în detalii şi nu mai vreau să-mi amintesc de olimpicii la matematică abandonaţi de statul Român.
Şi totuşi cred că mai avem o şansă să reuşim. Zilele acestea am găsit un frumos filmuleţ animat despre România. Este un infografic realizat de Graphic and Communication Design, student Ana Busuioc (www.nestingideas.co.uk).
Uneori nu ai nevoie de prea mulţi bani ca să realizezi ceva spectaculos, ci doar de creativitate!