Primul Boeing 747-400 British Airways, programat pentru retragere, a decolat de la Londra
În luna iulie, British Airways a anunțat retragerea flotei de avioane Boeing 747. Decizia vine pe fondul crizei generată de pandemia de COVID-19. Cererea scăzută a obligat compania aerienă să-și ajusteze flota, rețeaua operațională și chiar echipa. Din păcate pandemia cu noul coronavirus a pus la sol, la propriu, foarte multe business-uri din aviație și turism.
Iată că, pe 18 august 2020, primul Boeing 747-400 British Airways (G-CIVD) programat pentru retragere a decolat în ultimul său zbor, de la Londra la Castellon. Aceasta este primul avion retras și eliminat din flota British Airways, care deținea în prezent 31 de aeronave Boeing 747-400. Și într-un proces accelerat, toate celelalte avioane 747-400 vor decola spre aeroporturile de casare / conservare.
Boeing 747-400 British Airways (G-CIVD)
Boeing 747-400 British Airways G-CIVD a intrat în serviciul operațional pe 14 decembrie 1994. Ultimul său zbor a fost operat pe 18 august 2020, oficial eliminat din înregistrările British Airways pe 19 august 2020.
Ultimul zbor cu pasageri a fost operat pe ruta Lagos – Londra Heathrow. A fost operat pe 18 aprilie și a avut statut special, fiind un zbor de repatriere.
Boeing 747-400 British Airways G-CIVD a fost configurat în 4 clase tarifare: 14 x First, 52 x Club Business, 36 x World Traveller Plus și 243 x World Traveller.
În tot acest timp, aeronava Boeing 747-400 British Airways G-CIVD a zburat 115,276.8 ore în 13364 de zboruri și a străbătut peste 50 de milioane de mile.
Familia de avioane Boeing 747 a jucat un rol esențial în dezvoltarea British Airways. Au fost momente când compania britanică avea peste 55 de aeronave 747. Primul zbor comercial operat cu o aeronavă 747 British Airways a fost în 1971, pe ruta Londra Heathrow – New York. În istoria de 50 de ani, aeronavele Boeing 747 au transportat peste 3.5 miliarde de pasageri. Totodată, a fost primul avion care a operat zbor direct pe direcția Londra – Sydney, în 1989
Din păcate, criza generată de COVID-19 și noile modele mult mai eficiente din punct de vedere al costurilor operaționale au făcut ca avioanele cu 4 motoare să piardă tot mai mult teren. British Airways a început modernizare flotei lung-curier și deține în prezent 6 x A350 și 32 x 787. Acestea din urmă sunt cu cel puțin 25% mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant față de 747, iar acest lucru se traduce prin reducerea costurilor de operare.