Precizări privind activitatea de taximetrie la Aeroportul Henri Coandă
Având în vedere cele afirmate de confederația C.O.T.A.R. într-un comunicat de presă de azi, 29.11.2016, facem următoarele precizări:
1. Autoturismele UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate.
2. Accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coandă, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit.
3. Compania Națională Aeroporturi București nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la C.O.T.A.R. sunt cele aferente reclamei pe care acestea și-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4000 euro lunar.
4. Compania Națională Aeroporturi București nu are nicio relație contractuală cu UBER. Spațiul de reclamă este contractat de o agenție media.
Văd că este un război între taximetriști și șoferii de UBER. Aș vrea să fac următoarea precizare personală. Taximetriștii ar trebui să conștientizeze că sunt singurii vinovați pentru succesul UBER. Din experiența personală, pot spune că am întâlnit mulți taximetriști fără respect pentru pasageri, am întâlnit mulți taximetriști țepari, am văzut multe mașini rable de taxi. Chiar și la aeroport!
În acest condiții, piața se reglează după cerere și ofertă. Piața trebuie să fie liberă. Pasagerii trebuie să aibă alternative și să aleagă serviciul de transport potrivit nevoilor fiecăruia.