blank

Povestea zilei: de la stewardesă la consultant financiar.

0 914

Gabriela se afla într-o vacanță exotică în Thailanda atunci când au început primele probleme mari din cauza virusul Covid. Zborul spre casă a fost anulat, iar Gabriela a fost nevoită să se autoizoleze pe o insulă mică unde a petrecut două luni pline de aventuri.

După vremuri dificile și diverse încercări de a se întoarce acasă, și iubitul ei a fost disponibilizat. În ciuda acestor vremuri stresante, Gabriela a decis să își reconstruiască cariera de la început.

„Am lucrat într-un aeroport ca barist în cafenea timp de trei ani. În fiecare zi, de dimineața, vedeam echipaje pregătindu-se pentru zboruri. În timp ce făceam niște băuturi pentru membrii echipajului, m-am împrietenit cu unii însoțitori de zbor care m-au încurajat să aplic pentru un post la o companie aeriană”, își amintește Gabriela.

„Nu știam la ce să mă aștept, din moment ce nu făcusem niciodată ceva similar înainte, dar am acceptat provocarea și am devenit membru al unui echipaj de cabină. Și aceștia au fost cei mai buni doi ani din viața mea!”

„Aceștia au fost cei mai buni doi ani din viața mea!”

Gabriela spune în fiecare dimineață, în timp ce se ducea la serviciu, era cu zâmbetul pe buze, deoarece a fi stewardesă era una dintre reusitele ei. Fiind o persoană activă și empatică, i-au plăcut conversațiile interminabile cu pasagerii de la bord. În timp, ea a devenit o adevărată geek din aviație.

Povestea-zilei-de-la-stewrdesă-la-consultant-financiar

Însoțitoarea de zbor a fost atât de pasionată de slujba ei din compania aeriană, încât și-a invitat chiar și fratele să se alăture companiei pentru care zbura. Visează că, într-o zi, amândoi ar putea zbura spre aceleași destinații. Cu toate acestea, datorită regulilor stricte ale companiei aeriene și, ulterior, din cauza pandemiei, visul Gabrielei nu s-a împlinit.

În sezonul de iarnă 2020, chiar înainte de pandemia globală, Gabriela a decis să plece într-o vacanță în Thailanda. Compania aeriană opera mai puține zboruri din cauza fluctuațiilor sezoniere standard și însoțitoarea de zbor a crezut că este momentul perfect pentru a se odihni.

Cu puțin înainte de vacanță, mass-media raportase din ce în ce mai mult despre o nouă boală respiratorie în regiunea Asiei. Inițial, Gabriela nu a luat povestea în serios, deoarece virusul se răspândise doar local. În timp ce Gabriela și iubitul ei explorau partea de nord a Thailandei, virusul a început să se extindă în țară și au fost implementate restricții de călătorie masive.

„Ne-am dat seama că situația devenea foarte gravă și aveam nevoie să găsim un loc unde să stăm.”

„Restricțiile masive au început foarte repede și hotelurile nu mai acceptau noi oaspeți, așa că nu am putut găsi un loc unde să dormim. Chiar a trebuit să mâncăm așezați pe un trotuar al unei străzi, deoarece restaurantele nu permiteau nimănui să intre. Ne-am dat seama că situația devenea foarte gravă și aveam nevoie să găsim un loc unde să stăm.”

„A trebuit să ne gândim cum să facem față situației, deoarece am pierdut posibilitatea de a ne întoarce în țara noastră deoarece companiile aeriene anulaseră cursele internaționale. […] Am avut alegeri limitate de gestionare a situației și nimeni nu a vrut să găzduiască străini din cauza fricii de virus, așa că ne-am mutat pentru autoizolare în Koh Yao Noi, o insulă mică.”

Deoarece nu existau încă persoane infectate cu Covid pe insula Koh Yoa Noi, autoritățile locale au decis să se închidă complet din restul lumii. Cuplul a avut norocul să ajungă pe ultimul feribot până la locul respectiv.

Gabriela își amintește că s-a simțit speriată și confuză după ce și-a dat seama că vor rămâne blocați pe insulă pentru o perioadă nedeterminată. Dar, în același timp, a încercat să se consoleze gândindu-se că amândoi vor fi în siguranță în timp ce se aflau pe insulă.

Am petrecut două luni locuind în Koh Yao Noi

„Am petrecut două luni locuind în Koh Yao Noi, încercând să obținem bilete de avion. A fost complicat. Companiile aeriene ne-au permis să cumpărăm biletele, dar zborurile erau anulate imediat.”

„Pe de altă parte, gazda locului în care am stat a fost foarte ospitalieră, ne-a oferit mâncare proaspătă și tot ce ne trebuia. Am explorat fiecare colț al insulei și pot spune că ne-am bucurat de timpul petrecut acolo, în ciuda tuturor incertitudinilor situației.”

În timp ce se afla închisă pe insulă, Gabriela a primit o scrisoare de neplăcută de la compania ei, în care compania aeriană transmitea că își concediază temporar angajații și că ea este unul dintre ei.

„Planurile mele erau distruse […]. M-am simțit pierdută”

„Mi-am dat seama că s-a terminat și am pierdut slujba pe care o iubeam atât de mult. Am fost șocată să pierd un venit stabil, planurile mele erau distruse … asta m-a supărat. M-am simțit pierdută”, își amintește ea.

După două luni pe insulă, drumul spre casă era obositor atât din punct de vedere fizic, cât și psihologic, mai ales din cauza perspectivelor viitoare posomorâte. Pentru o vreme, Gabriela a sperat că se poate întoarce la postul ei. Când economiile ei au început să se topească rapid, Gabriela a decis să înceapă o nouă carieră în domeniul finanțelor.

„Când mi-am pierdut slujba la compania aeriană, mi-am dat seama că poate ar fi trebuit să se întâmple. Poate soarta însăși a decis-o pentru mine. Căutam un loc de muncă cu un venit constant în care să comunic cu oamenii. Deși nu am avut niciodată o experiență similară, am acceptat oferta pentru un post de consultant financiar la o mare companie financiară internațională.”

„Pandemia ne-a arătat tuturor că, în situații incerte, este extrem de important să putem lua decizii importante rapid, în ciuda stresului sau a altor cote. Deși nu intenționez să mă întorc în aviație în acest moment, amintirile acestei meserii îmi vor încălzi inima pentru totdeauna.”

”MY COVID STORY” – un proiect marca www.aerotime.aero pe care airlinestravel.ro îl sprijină și ne bucurăm să ducem aceste povești mai departe.

Leave A Reply

Your email address will not be published.