Povestea zilei: de la dispecer de zbor la lucrător în centru de testare COVID-19.

0 270

Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul
intarziat sau anulat! Poti obtine pana la 600€!

Ca dispecer de zbor, Rodney Kuimba a lucrat în sectorul aviației mai bine de 6 ani, înainte de pandemie. Acum el ajută într-un centru de testare Covid din Marea Britanie și spune că nu poate ascunde frustrarea față de locul de muncă pe care l-a pierdut. Criza din industria aeronautică l-a lovit atât de tare, încât simte că și-a pierdut identitatea.

Inspirat de părinții săi, ambii implicați în industria aviației, Rodney și-a început cariera ca agent de rampă în 2014. Activitatea la primul loc de muncă din industrie a decurs bine și a primit o ofertă promițătoare de a se muta în Departamentul de Operațiuni, ca dispecer de zbor.

„Am călcat pe urmele mamei și tatălui meu. De asemenea, nepotul meu este comandant pe o aeronavă Boeing 737, fratele meu este inginer în aviație, așa m-am implicat și eu în industrie. Timp de cinci ani am lucrat ca dispecer de zbor la EasyJet. A fost o experiență plăcută, o companie aeriană care mi-a fost foarte aproape de inimă.”

În timpul activității sale în domeniul aviației, Rodney a lucrat pentru câțiva transportatori aerieni recunoscuți, inclusiv Lufthansa (LHAB) (LHA), Thomas Cook, Virgin Atlantic și alții. Dispecerul de zbor s-a străduit constant să-și îmbunătățească abilitățile, urmărind să atingă cele mai înalte niveluri de profesionalism în pozițiile pe care le-a avut. Chiar înainte de primul val al pandemiei, Rodney făcea pregătirea la Aeroportul London Gatwick din Marea Britanie.

Rodney a lucrat pentru câțiva transportatori aerieni recunoscuți, inclusiv Lufthansa, Thomas Cook sau Virgin Atlantic.

„Îmi făceam stagiul de pregătire la London Gatwick în martie anul trecut, apoi a venit pandemia de Covid-19. Din păcate, cu patru zile înainte de absolvire, cursul a fost suspendat. Din martie până în septembrie 2020 am fost concediat, dar am avut șansa să mă întorc la muncă în septembrie. Cu toate acestea, din cauza unei scăderi masive a cererii, mi-am pierdut din nou locul de muncă în octombrie anul trecut.”

Rodney spune că după ani de experiență în industria aviației, pauza l-a făcut să se simtă devastat. Dispecerul de zbor spune că aviația a fost pasiunea sa care i-a scăpat ușor printre degete.

Povestea-zilei-Rodney-Kuim-1

„Ceea ce îmi lipsește este diversitatea zilelor. Mi-e dor să lucrez cu diferite tipuri de aeronave, pentru diferite companii aeriene. Mi-e dor de acel sentiment de interacțiune cu toată lumea din întreaga lume. Mi-e foarte dor de avioane. Avioanele sunt totul pentru mine. Mereu le-am spus oamenilor din jurul meu că aceasta este industria în care vreau să lucrez până mă retrag. În acest moment, mă simt atât de neajutorat, încât mă simt inutil. Simt că totul mi-a fost luat. Sunt devastat.”

Știrile referitoare la noul virus extrem de infecțios nu l-au îngrijorat inițial, deoarece niciuna dintre companiile aeriene nu a luat măsuri de precauție în acel moment. „Aeroportul funcționa normal, nu existau măști sau protocoale de urmat”, își amintește el. În curând lucrurile au început să se îndrepte în direcția greșită. „Din păcate, în timp ce eram la Virgin Atlantic, ei aveau întâlniri zilnice, și astfel mi-am dat seama cât de gravă era situația.”

Când mi-am pierdut slujba în octombrie, compania ne-a spus doar că vor fi bine, dar că ar putea exista concedieri.

„Când mi-am pierdut slujba în octombrie, compania ne-a spus doar că vor fi bine, dar că ar putea exista concedieri. Dar asta nu a fost suficient. […] Compania a început să utilizeze o matrice de competențe, ceea ce înseamna că, cu cât erai mai competent, cu atât era mai sigur job-ul. Chiar dacă am avut experiența, ei tot m-au concediat.”

„Acum mă simt ca și cum mi-aș fi pierdut identitatea pentru că aceasta a fost o industrie pe care familia mea a servit-o, pe care eu am servit-o … Am încă atât de multă energie și atât de multe cunoștințe și experiență de oferit, dar, în acest moment, nu pot face nimic.”

În timp ce unii dintre foștii săi colegi au reușit să-și înființeze afaceri mici, Rodney a decis să dea o mână de ajutor la unitatea de testare locală Covid. „Unii oameni au devenit brutari, unii au companii de logistică, unii dintre ei s-au alăturat serviciului nostru național de sănătate … Acești oameni erau piloți sau profesioniști din industria aviației și care au fost nevoiți să se reprofileze.”

Vorbind despre perspectivele carierei sale, Rodney se îndoiește de posibilitatea de a reveni în sectorul aviației, deși visează la asta. Dispecerul de zbor spune că ar putea încerca să caute de lucru și în sectorul feroviar, deoarece vede o mare asemănare între cele două industrii.

„Nu știu despre trenuri. Dacă mă întrebați ceva despre aeronave, vă voi răspunde la toate întrebările. Dar cu trenurile, nu știu la fel de mult. Dar sper să intru în sectorul feroviar și să dau tot ce am mai bun. Acesta este planul meu. […] În Regatul Unit, mulți oameni fac naveta folosind trenuri. Din Scoția până la Londra, unii oameni preferă să folosească trenul. Totuși, dacă ar fi să aleg între cele două industrii, aș spune că aviația este pentru mine pe primul loc.”

”MY COVID STORY” – un proiect marca www.aerotime.aero pe care airlinestravel.ro îl sprijină și ne bucurăm să ducem aceste povești mai departe.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.