blank

Planul de dezvoltare TAROM pentru 2016 – 2018

4 1.840

Update: Dragi iubitori de aviatie, articolul a fost creionat pentru 1 aprilie. Contine elemente reale, dar ideile despre plan sunt doar vise. Speram ca intr-o zi sa putem spune ca nu au fost doar iluzii

Pe 21 martie, în urma întâlnirii boardului TAROM, Christian Heinzmann, directorul general al companiei Tarom, şi Tiberiu Ticlea, directorul administrativ al companiei, au fost revocaţi din funcţie. Conducerea interimară a companiei a fost preluată de Gabriel Stoe, care ocupa poziţia de director financiar la Tarom.

Planul de dezvoltare TAROM

Aceste schimbări au venit pe fondul unor tensiuni, care s-au amplificat în ultima vreme la TAROM. Totul a culminat cu un incident petrecut la Budapesta, când o aeronavă de tipul ATR a companiei TAROM a fost nevoită să se întoarcă pe Aeroportul Internaţional Budapesta Liszt Ferenc.

O altă problemă la TAROM ţine de buget. Acesta nu a fost aprobat de Guvern. Se aşteaptă o strategie pe termen mediu şi lung de reabilitare a companiei. Discuţii despre modernizarea flotei TAROM se poartă din 2014, iar cele 2 aeronave Airbus A310 sunt pietre de moară pentru transportatorul naţional.

Boeing-777-200-TAROM

AirlinesTravel a obţinut pe surse câteva puncte din noua strategie de dezvoltare şi modernizare a companiei TAROM. Aşa cum s-a vehiculat, TAROM va închiria avioane widebody pentru zboruri medii şi lungi. Se doreşte relansarea companiei TAROM pe zborurile lung-curier. Atenţia a fost oprită asupra a 3 aeronave Boeing 777-200ER de la Emirates. În 2016, Emirates va retrage din serviciul operaţional 26 de avioane: 12 x A330-300, 4 x A340-300, 1 x A340-500, 6 x Boeing 777-200ER, 2 x Boeing 777-300 şi 1 x Boeing 777-300ER.

Noile achiziţii vor permite companiei TAROM să reia zborurile spre New York, Montreal şi Hong Kong. Acest lucru va fi posibil din sezonul estival 2017. Cele 3 Boeing 777-200ER vor putea transporta până la 278 de pasageri, într-o configuraţie cu 2 clase.

Pentru zborurile scurte şi medii, TAROM ia în calcul achiziţia de aeronave Bombardier CS100. Pe 19 martie, un avion Bombardier CS100 din flota de test a sosit la Bucureşti. Inginerii TAROM l-au propus pentru modernizarea flotei. CS100 este un avion modern, de generaţie nouă şi poate transporta 120 de pasageri într-o configuraţie cu 2 clase. Noile aeronave vor intra în flota TAROM începând cu 2017 şi vor fi folosite pe rutele interne şi cele regionale.

Dacă tot discutăm de zborurile interne, o piaţă aflată în creştere prin intrarea operatorilor low-cost, TAROM va relua zborurile spre Sibiu, Craiova, Baia Mare şi Constanţa. Ştim prea bine că TAROM a pierdut monopolul pe zborurile spre IAŞI, Cluj şi Timişoara. Ca rute noi, pe lângă cele lung-curier şi cele interne, TAROM va zbura şi spre Ibiza, Palermo, Abu Dhabi şi Doha.

Conform noului plan, flota TAROM va fi formată din: 3 x Boeing 777-200ER, 5 x Bombardier CS100, 10 x Boeing 737, 4 x Airbus A318. Se va renunţa complet la „ATR-ică fără frică”. După cum se poate observa, TAROM se orientează spre avioane fabricate în America de Nord.

4 Comentarii
  1. Bogdan says

    Wow o sa inchirieze avioane pe care Emirates nu le mai foloseste. Suna perfect doar ca mai bine zbor cu Emirates

  2. George says

    M-as bucura foarte mult sa aud intr-o zi ca toate aceste planuri s-au materializat. Folosesc, din fericire, foarte mult trasportul aerian si consider ca dezvoltarea flotei Tarom este de necesitate stringenta, mai ales in planul zborurilor internationale. Compania ar putea opera zborurile interne cu Bombardier CS 100, Airbus 318 sau Boeing 737, scoaterea ATR din functiune venind ca o urmare logica. Aeroportul Iasi, de exemplu, necesita legaturi catre Bucuresti, cel putin, cu aeronave mult mai mari decat ATR. De multe ori mi-a fost frica in aceste aparate in zborurile interne, si aceasta dintr-o privinta tehnica si nu samavolnica.
    Totodata, compania ar putea deschide rute noi spre Mihail Kogalniceanu, Constanta din toate marile orase din Romania, iar in sezonul estival chiar mai multe zboruri zilnice.
    De pilda, zborul de la Iasi la München, pe care il folosesc cel mai des ar putea fi intensificat, chiar cu cele trei 3 zboruri saptamanal. Bineinteles ca intra in calcul si intervalul greu de operare, greu de obtinut, datorita traficului aerian mare de pe München. Sunt multe alte destinatii in Germania, pe care Tarom le-ar putea opera concomitent din mai multe orase din Romania.
    Achizionarea a 3 B777-200 va aduce un plus de extindere si imagine a companiei.

    1. Sorin Rusi says

      Din pacate, visam frumos cu totii. Nu si cei ce sunt responsabili cu conducerea acestei companii si care a avut de pierdut in ultimii 25 de ani. Si noi speram sa vorbim de TAROM mai des si cu mai mult entuziasm, dar si trebuie sa faca ceva notabil!

    2. George says

      Ca o contiuare la comentariul precedent, consider ca, achizionarea catorva A 320 si A 321 ar acoperi efectivul de pasageri pe distantele medii din Europa. Mi se pare un pic penibil un zbor de Londra, Tel Aviv, Doha sau Abu Dhabi cu doar un A318 sau un Boeing 737-300, chiar si atunci cand aeronava nu este plina pana la refuz. Nu stiu daca la ora actuala Tarom opereaza vreun zbor pe Dubai.
      Plus de asta, actuala flota are nevoie de imbunatatiri si modernizari considerabile.
      Sunt pentru o modernizarea a companiei nationale si pledez pentru ea, chiar cu toate neajunsurile actuale. Compania dispune de piloti profesionisti, chiar daca nu prea se adreseaza pasagerilor la imbarcare si in timpul zborului. O revizuire a modului si planului de a menegeria compania, cred, poate repune Tarom in planul operatorilor aerieni de top la nivel european cel putin. Sunt convins ca specialistii din Tarom iau in considerare toate prognozele realiste de dezvoltare a companiei in coroborare cu fluctuatia anuala a numarului de pasageri.
      Cele scrise sunt doar o vedere personala asupra Tarom si poate nu au acoperire realista la nivel actual.

Leave A Reply

Your email address will not be published.