Noile reguli FAA: însoțitorii de bord au dreptul la minim 10 ore de odihnă!
Companiile aeriene vor trebui să ofere însoțitorilor de bord cel puțin 10 ore de odihnă între schimburile de lucru, același timp ca și piloții, conform unei noi reguli anunțate marți de Administrația Federală a Aviației din Statele Unite.
Anunțul orei suplimentare de odihnă vine după doi ani și jumătate plini de încercări pentru însoțitorii de bord, care au avut de-a face cu o creștere bruscă a incidentelor cu pasageri indisciplinați în timpul pandemiei, inclusiv un număr tot mai mare de atacuri verbale și fizice.
Regulile actuale impun companiilor aeriene să acorde însoțitorilor de bord cel puțin nouă ore de odihnă între schimburi, dar poate fi chiar și opt ore în anumite circumstanțe. Luând în considerare timpul de călătorie către și de la aeroporturi și cazarea peste noapte, acest lucru poate lăsa însoțitorii de bord să lucreze cu doar cinci sau șase ore de somn.
„Pot să vă spun direct că membrii echipajului bine odihniți sunt importanți pentru siguranță”, a declarat administratorul interimar al FAA, Billy Nolen, un fost pilot al unei companii aeriene, anunțând semnarea noii reguli la o conferință de presă la Reagan National din Washington, D.C. Aeroport.
„După cum vă poate spune orice pilot, nu putem zbura cu avionul fără expertiza în materie de siguranță și sprijinul însoțitorilor de bord”, a adăugat Nolen. „Însoțitorii de zbor sunt instruiți să ia măsuri în timpul situațiilor de urgență, să administreze primul ajutor, să efectueze evacuări și să gestioneze urgențele medicale. Și așa cum am văzut, aceștia sunt în prima linie cu pasagerii indisciplinați care ar putea amenința siguranța zborului și a altor pasageri”, a spus el.
Nelson spune că studiile privind oboseala și sănătatea au „determinat că nu numai că oboseala era răspândită în rândurile noastre, dar lipsa odihnei a contribuit la probleme de sănătate”, inclusiv la creșterea riscului de cancer, precum și a problemelor cardiace și respiratorii.
Nelson spune că pandemia a crescut semnificativ stresul și oboseala în rândul însoțitorilor de bord, menționând că „trebuie să facă față zilelor mai lungi și nopților mai scurte, cu reducerea programelor de-a lungul acestei pandemii și, de asemenea, cu toți pasagerii combativi cu care au trebuit să se confrunte.”
În timp ce unele companii aeriene regionale se confruntă cu o penurie de însoțitori de zbor, precum și de piloți și personal auxiliar, noua regulă nu este de așteptat să restrângă personalul companiilor aeriene atât de subțire încât să ducă la întârzieri și anulări ale zborurilor. Companiile aeriene din industrie au intensificat angajările în ultimul an pentru a satisface creșterea cererii de călătorii aeriene.
Noua regulă de odihnă de 10 ore intră în vigoare în 90 de zile și vine în momentul în care mai multe companii aeriene, inclusiv American, Southwest și United, sunt în plină negociere a unor noi contracte sindicale cu însoțitorii lor de bord.
Sindicatele însoțitorilor de zbor au făcut lobby pentru creșterea timpului de odihnă de zeci de ani, dar au fost lăsate în afara legislației care a mărit timpul minim de odihnă pentru piloți în urmă cu câțiva ani.
În cele din urmă, Congresul a mandatat ca FAA să elaboreze un regulament care să crească timpul minim de odihnă pentru însoțitorii de bord în actul de reautorizare din 2018, dar administrația Trump nu a făcut-o niciodată. Administrația Biden a propus noua regulă în toamna anului trecut, FAA citând rapoarte conform cărora există „potențialul ca oboseala să fie asociată cu îndeplinirea slabă a sarcinilor legate de siguranță și securitate”.
În comentariile publice cu privire la propunere, grupul Airlines for America, care reprezintă cele mai mari șapte companii aeriene din SUA, a declarat că cerința de odihnă de 10 ore ar putea crește considerabil cheltuielile cu forța de muncă și formarea și ar putea costa membrii săi peste 750 de milioane de dolari în 10 ani.