Politica sloturilor din Europa a pus în pericol companiile aeriene și natura. Mii de zboruri au fost operate în regim ”fantomă” pe perioada pandemiei de COVID-19!

0 76

Marile aeroporturi din Europa gestionează traficul aerian pe baza unor sloturi. Un slot de aterizare, un slot de decolare sau un slot de aeroport este o permisiune acordată de aeroportul desemnat și permite beneficiarului să programeze o aterizare sau o plecare pe acel aeroport într-o anumită perioadă de timp.

blankblank

Sloturile aeroportuare sunt utilizate în aeroporturi care sunt limitate din cauza capacității pistei și/sau a spațiului de parcare – cu alte cuvinte, în cazul în care cererea depășește capacitatea infrastructură a aeroportului. De regulă, aceste aeroporturi sunt de categoria a 3-a.

Europa include în prezent 180 de aeroporturi de Nivel 3 și Nivel 2.. Anumite aeroporturi se confruntă cu variații sezoniere în urma tendințelor destinațiilor de vară/iarnă. Sezonul de vară este semnificativ mai aglomerat, cu 104 aeroporturi coordonate, în timp ce acest număr scade la 76 în sezonul de iarnă. Aeroporturile populare din insulele mediteraneene (de exemplu, insulele grecești, Ibiza, Menorca, Olbia) necesită sloturi în timpul sezonului de vară. 

Politica sloturile obligă companiile aeriene să le folosească pentru a nu le pierde. Sloturile aeroporturilor Londra Heathrow, Paris CDG, Frankfurt sau Schiphol din Amsterdam sunt foarte căutate și au ajuns să fie închiriate cu milioane de dolari.

În acest context, în pandemie au fost operate mii de zboruri ”fantomă” pentru ca transportatorii aerieni să nu le piardă. Din 2019 și până în prezent au fost raportate peste 5.000 de zboruri fantomă numai pe aeroporturile din Marea Britanie. Acestea sunt zboruri cu încărcare de 10% sau mai puțin. În acest fel au fost efectuate mii de decolări și aterizări.

Astfel a fost generat trafic inutil pe aeroporturi, s-au consumat mii de tone de carburant și au generat cheltuieli inutile companiilor aeriene, expunându-le la pericolul falimentului. Într-o perioadă în care majoritatea țărilor lumii discută despre efectele poluării, iată că sectorul aviatic a generat CO2 în urma zborurilor operate inutil. Poate ar trebui schimbată politica sloturilor.

„Companiile aeriene au fost nevoite să cheltuiască inutil foarte mulți bani pentru a-și păstra drepturile de sloturi greu de obținut pe majoritatea aeroporturilor europene. De asemenea, această metodă creează trafic inutil în aeroporturi și crește poluarea aerului”, spun experții, cerând ca aceste reglementări inutile ale sloturilor „să fie abrogate cât mai curând posibil”.

Leave A Reply

Your email address will not be published.