blank

Noile avioane pentru 2017

1 2.346

Industria constructoare de avioane evoluează, se transformă și se dezvoltă conform cerințelor din piață. Airbus (Franța) și Boeing (Statele Unite) dețin supremația pe piața constructoare de avioane comerciale, dar încă mai este loc și pentru United Aircraft Corporation (Rusia), Comac (China), Embraer (Brazilia) și Bombardier (Canada).

CNN a reușit să centralizeze, conform informațiilor deja existente, lista cu noile avioane care își vor lua zborurile în 2017.

Avioane Airbus

Ținând cont că Airbus a publicat imagini cu primul Airbus A330neo proaspăt vopsit în livery-ul de industrie, îl trecem primul pe listă. În scurt timp va primi motoarele și îl vom putea vedea în zbor.

Airbus-A330neo

A330neo va fi echipat cu motoarele de ultimă generație Rolls-Royce Trent 7000, care vor contribui la reducerea consumului de carburant cu până la 14%/scaun. Interiorul de cabină va fi AirSpace by Airbus. Și nu în ultimul rând, cele 2 modele din familia A330neo (A330-800 și A330-900) vor beneficia de dispozitivile Sharklet inspirate de la Airbus A350.

TAP Portugal va fi clientul de lansare pentru A330neo cu noul brand de cabină Airspace by Airbus. Conform planului, primul A330neo va intra în serviciul comercial la început de 2018.

Modelul A321neo va decola în 2017 și va intra în serviciul comercial. Este cel mai mare membru din familia A320neo. Va putea transporta până la 240 de pasageri într-o clasă. Airbus A321neo va concura direct cu versiunea 757 de la Boeing.

Modelul A319neo, cel mai mic membru din familia A320neo, va decola pentru prima dată în 2017. Însă nu sunt date despre intrarea în serviciul comercial. Comenzile pentru acest model nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor.

Airbus A350-1000, cel mai lung avion din flota Airbus, a operat primul zbor de test la final de noiembrie 2016. Conform planului, primul A350-1000 Qatar Airways va fi intra în serviciul comercial spre finalul acestui an.

Airbus a dezvoltat acest model pentru a concura direct cu Boeing 777-300ER. Va putea transporta până la 366 de pasageri într-o configurație standard. Autonomia de zbor va fi de până la 14800 kilometri.

Avioane Boeing

Pentru producătorul american de avioane, 2017 va aduce prima livrare a unui 737 MAX 8. După 5 ani de dezvoltare, primul 737 MAX 8 va ajunge în flota transportatorului Southwest Airlines.

Boeing-737-MAX-First-Flight

În ianuarie 2016, noul Boeing 737 MAX 8 a operat cu succes primul zbor. Noul avion cu un singur culoar va avea un consum redus de carburant, cu până la 20% mai mic comparativ cu prima generaţie de avioane Boeing 737 Next-Generation, şi va oferi un cost de operare/scaun mai mic cu 8% comparativ cu modelul concurent A320neo.

#AirlinesTV Air-to-Air: Boeing 737 MAX 8 la primul zbor

Familia de avioane 737 MAX va fi propulsată de motoarele CFM International LEAP-1B. Beneficiază de un nou design al aripilor – Split Scimitar Winglets. 737 MAX va oferi o autonomie de până la 6510 km, cu până la 1 055 km mai mult faţă de 737NG.

Boeing-737-MAX-9

În 2017, își va lua zborul și primul Boeing 737 MAX 9, cel mai mare din familia 737 MAX. Fuselajul primului avion de test a ajuns la fabrica Boeing din Everett. Aeronava va putea transporta până la 220 de pasageri într-o clasă și concurează direct cu Airbus A321neo.

Boeing-787-10-Dreamliner

Boeing 787-10 prinde contur pe linia de asamblare finală a fabricii Boeing din Carolina de Sud. După asamblare, 787-10 Dreamliner va intra în faza de testare. Primul zbor este programat în primăvara acestui an.

Boeing-787-10-Dreamliner

Boeing 787-10 este al 3-lea membru al familiei Dreamliner și cel mai mare. Vine la pachet cu toate facilitățile Dreamliner, plus capacitate mai mare de transport.

Avioane Comac

The Commercial Aircraft Corporation of China, Ltd. (Comac), așa cum îi spune și numele, este un producător chinez de aeronave comerciale. Portofoliul Comac nu este foarte bogat. Mai bine spus, producătorul chinez lucrează la al doilea model din portofoliu, pe numele său C919.

Primul este ARJ21, avion cu 2 motoare, un singur culoar și dedicat zborurilor scurte. Dar să revenim la C919. Modelul se află în dezvoltare de câțiva ani. Este proiectat pentru a concura cu modelele 737 de la Boeing și A320 de la Airbus. În prezent, putem spune că C919 are șanse de reușită în regiunea Asia-Pacific. Să sperăm că va intra curând și în serviciul comercial.

Comac-C919-taxiing
FOTO: hakunamatata

Din păcate, data primului zbor se tot amână. Însă la finalul lui 2016, Comac a mai făcut un pas spre momentul istoric. C919 a operat câteva teste la sol în cadrul Aeroportului Shanghai Pudong. Propulsia este asigurată de 2 motoare CFM International LEAP-1C, care au fost fabricate special pentru C919.

Avioane United Aircraft Corporation

Impropriu spus ”avioane United Aircraft Corporation”. JSC United Aircraft Corporation (UAC) este o companie rusească cu capital majoritar deținut de guvernul de la Moscova. Are menirea de a consolida companiile rusești private și de stat implicate în fabricarea de aeronave comerciale, militare și cargo.

Irkut-MC-21-rollout

Pe lista lor se află și noul Irkut MC-21, care a fost prezentat în iunie 2016. Ruşii de la Irkut Corporation şi Yakovlev Design Bureau, subsidiare ale grupului United Aircraft Corporation, au prezentat aeronava Irkut MC-21, primul avion mediu-curier şi bimotor din epoca postsovietică.

Conform declaraţiilor făcute de oficialii ruşi, noua aeronavă ar putea fi un concurent pentru Airbus A320neo şi Boeing 737 MAX, aeronave echipate cu tehnologii de ultimă generaţie. Proiectul este susținut și de președintele rus, Vladimir Putin.

Avioane Embraer

În prezent, Embraer lucrează la noua familie de aeronave Embraer E190-E2. Pe 25 februarie 2016, Embraer a prezentat primul Embraer E190-E2, care deschide o nouă era în industria constructoare de avioane pe segmentul 70 – 130 de locuri.

Primul zbor operate de un avion E190-E2 a avut loc în vara anului trecut. Urmând ca în 2017, primul E195-E2 să se ridice de la sol. Noul E195-E2 va putea transporta până la 132 de pasageri într-o clasă și va concura direct cu CS100 de la Bombardier.

În mare parte, cam acesta va fi anul 2017 în industria constructoare de avioane. Vom asista la momente istorice în aviație. Vom vedea cum aeronavele viitorului vor opera primele zboruri și vor trece într-o nouă etapă de dezvoltare.

Leave A Reply

Your email address will not be published.