Modernizarea Aeroportului Henri Coandă Otopeni

0 84

Azi a avuat loc o conferință / dezbatere despre proiectele de dezvoltare ale României, care s-aintitulat “Marile investiţii ale Românieide la promisiune la realitate”.

Ți-a întârziat avionul mai mult de 3 ore sau ți-a fost anulat zborul? Ai putea avea dreptul la o despăgubire de până la 600€! Solicită despăgubirea pentru anularea sau întârzierea zborului!

Deja avem vești bune despre Aeroportul Aurel Vlaicu – Băneasa / București. Însă ce se va întâmpla cu principalul aeroport al României? Avem vești și despre acesta.

Despre planurile de evoluție ale Companiei Naționale Aeroporturi București a vorbit Directorul General, Alexandru-George Ivan.

AirHelp get compensation

Aeroportul International Henri Coandă – Otopeni își va dubla capacitatea

La principalul aeroport al României, Henri Coandă, se lucrează la lărgirea platformei de parcare a aeronavelor. Sunt adăugate 4 poziții noi. Contractul pentru modernizarea pistei 2 va fi semnat în câteva zile.

Pentru maximizarea capacității de operare, o cale de rulare vitală aferentă pistei 1 va fi și ea supusă unor lucrări de reabilitare, în valoare estimată de 28.073.000 lei. Și pentru acest proiect, licitația este în derulare, în prezent fiind în stadiul de analiză a ofertelor.

Lucrări importante de întreținere curentă se derulează începând chiar din această săptămână. Acestea sunt pe pista 1, pe căile de rulare și platforma de staționare a aeronavelor de la Otopeni.

În același timp, se executã și pe platforma de la Băneasa – 2.000 mc de betoane și 80.000 mp de asfalt, în valoare totală de 2.437.000 euro.

Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii la Aeroportul Internațional Henri Coandă este si el în derulate. Este în faza finală de aprobare Hotărârea de Guvern privind exproprierea suprafețelor necesare derulării acestui proiect și, odată emis acest document, se va trece la organizarea licitațiilor pentru proiectarea și execuția lucrărilor din prima fază.

Această fază va include două module de terminal de pasageri, fiecare cu o capacitate de 1500 pasageri pe oră pe flux, 25 porți de îmbarcare – dintre care 13 prevăzute cu pasarelă – 56 de locuri de parcare pentru aeronave și 9.600 pentru autoturisme.

Suprafețele nou construite se ridică la 100.000 mp pentru terminalele de pasageri, 266.000 mp extindere sistem de căi de rulare, 22.000 mp construcții anexă.

Astfel, suprafața ocupată de aeroport se va dubla, iar capacitatea de procesare va crește cu mai mult de 100%. Toate proiectele de investitii ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti vor fi realizate din surse proprii, fără aport de la buget.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »