Lufthansa retrage și ultimul Airbus A380 (D-AIMH)
Ultimul Airbus A380 al Lufthansa a decolat în această dimineață de la aeroportul din Frankfurt, având ca destinație Teruel, Spania. Zborul este operat pentru a trimite aeronava înmatriculată D-AIMH la conservare. S-ar putea să fie ultimul zbor al Lufthansa operat cu o aeronavă de tip Airbus A380, deoarece CEO-ul companiei aeriene, Carsten Spohr, a precizat că aeronava nu se încadrează în planul Lufthansa.
Aeronava a părăsit hub-ul Lufthansa la ora 09:00. Avionul se va alătura aeronavelor din flota A380 deja depozitată în Teruel. O altă parte a flotei este depozitată în Franța. Transportatorul german a menținut aeronava la Frankfurt în eventualitatea în care această ar fi avut p șansă de a reveni pe cer, dar odată cu revenirea lentă a aeronavelor Boeing 747-400, s-a decis depozitatea lor, până la o decizie viitoare.
D-AIMH are numărul de serie 70. A zburat pentru prima dată pe 9 decembrie 2010 și a intrat oficial în flota Lufthansa pe 5 iulie 2011. Aeronava a zburat 38.587 de ore și a operat 3.930 de zboruri. Cu o valoare de piață actuală de 42.49 de milioane de dolari, avionul a zburat ultima dată acum un an și jumătate.
Ultimul Airbus A380 al Lufthansa, D-AIMH, a decolat de la Aeroportul Frankfurt, având ca destinație depozitul aflat în deșertul Spaniei.
Deși nu este posibil să spunem cu certitudine, se pare că acest zbor ar putea fi ultimul zbor Airbus A380 care va fi operat de Lufthansa. CEO-ul Carsten Spohr, a comentat: „Teruel și Tarbes, cele două locații care stochează aeronavele Airbus A380 ale companiei aeriene, sunt operate de Tarmac Aerosave. Tarmac Aerosave a abandonat majoritatea aeronavelor A380, excepție făcând primul Airbus A380 – retras de Air France – care a fost demontat în Knock, Irlanda.”
Săptămâna trecută, pentru prima dată de la debutul pandemiei de COVID-19, un Airbus A380 a fost scos din Teruel. G-XLEA, cel mai vechi Airbus A380 al British Airways, a fost scos din depozit, chiar înainte de întreținerea anuală. Deși acest lucru arată angajamentul unora față de uriașa aeronavă, din păcate, nu indică începutul unei tendințe.
Odată cu plecarea G-XLEA, la Teruel mai sunt depozitate alte 21 de avioane. Numărul va reveni la 22, odată cu sosirea D-AIMH. Ca atare, Teruel va avea în depozit 12 dintre aeronavele A380 ale Lufthansa, alte două fiind depozitate în Tarbes. Lor li se alătură două Airbus A380 British Airways, două A380 Air France și șase avioane ale Etihad.