Lufthansa Group în România – cifre şi planuri pe 2013
În cadrul unei conferinţe de presă, care a avut loc pe 19 februarie la Bucureşti, oficialii Lufthansa Group au prezentat cifrele pe 2011, pe 2012, pe România, flota de aeronave, infrastructura hub-urilor şi planurile de viitor. Informaţiile au fost prezentate de Patrick Artiel, Director General Lufthansa Passenger Sales pentru România și Moldova; Ofer Kisch, Director Regional Lufthansa Group în Europa Centrală și de Est și Klaus Gorny, Directorul de Comunicare pentru Europa.
La prima vedere totul este ok, perspectivele sunt bune, lucrurile se mişcă spre o direcţie bună. În 2011, Lufthansa Group, din care fac parte transportatorii aerieni Lufthansa, Austrian Airlines, SWISS şi Germanwings, a transportat peste 100 de milioane de pasageri şi au fost operate peste 1 milion de zboruri, la nivel global. În 2012, grupul german a transportat cu 2.4% mai mulţi pasageri, dar a operat cu 1.6% mai puţine zboruri. Teoretic, acest lucru se poate traduce printr-o eficientizare a operaţiunilor.
Lufthansa Group stă foarte bine şi pe România. În 2012, operatorul aerian Lufthansa a transportat peste 770 000 de pasageri, cu 12% mai mult faţă de 2011. Austrian Airlines şi SWISS au transportat împreună peste 530 000 de pasageri. Lufthansa, Austrian Airlines şi SWISS au operat 328 de zboruri săptămânale din şi spre România, legând hub-urile Frankfurt, Berlin, Munchen, Dusseldorf, Viena şi Zurich de aeroporturile din Bucureşti, Cluj, Sibiu, Iaşi şi Timişoara. Capacitatea de transport pe rutele Otopeni – Berlin/Viena/Zurich şi Sibiu – Munchen a crescut cu 20%.
Introducerea zborurilor directe Berlin – Bucureşti operate de Lufthansa, dar şi creşterea frecvenţelor pe anumite rute deja existente au dus la această creştere importantă a grupului Lufthansa în ţara noastră, atingând o cotă de piaţă de 26%. Dezvoltarea operaţiunilor în România va continua şi în 2013 cu reintroducerea zborurilor sezoniere Bucureşti – Frankfurt şi Sibiu – Munchen, începând cu 1 aprilie 2013. O importantă mişcare strategică ţine şi de Germanwings, dar despre aceasta într-un articol separat.
Lufthansa are planuri mari şi la nivel global. Lufthansa Group are comandate 135 de aeronave Airbus şi Boeing, la o valoare totală de 17 miliarde de EUR, doreşte modernizarea celor existente şi are în plan reamenajarea hub-urilor principale. În toamna anului trecut, Lufthansa a inaugurat noul Terminal A-Plus al aeroportului din Frankfurt, o investiţie de aproape 800 milioane de EUR.
Se va pune un mare accent şi pe partea de online. Site-urile şi serviciile de rezervări vor fi adaptate pentru mobile. Lufthansa Group va acorda o mai mare atenţie reţelelor sociale şi au fost enumerate cele mai importante: twitter, facebook, youtube, flickr, tumblr etc. Vestea aceasta mă bucură şi este bine că încearcă să ţină pasul cu tehnologia şi noile tendinţe din piaţă.
Dar situaţia Lufthansa Group nu este roz. Criza financiară europeană, preţul mare al combustibilului şi concurenţa din partea operatorilor low-cost au împins grupul într-o zonă gri. S-a luat în calcul ca în 2013 să nu mai fie plătite dividentele, iar profitul înregistrat să fie reinvestit. Vor continua şi proiectele de restructurare şi reorganizare pentru a reduce pierderile. Se va pune un mare accent pe modernizarea flotei. Se aşteaptă ca la finalul anului 2025, grupul Lufthansa să primească 239 de aeronave în valoare totală de 23 de miliarde de EURO. În prezent, sunt dezvoltate peste 500 de proiecte ce au ca scop readucerea grupului Lufthansa pe profit.