blank

Noul Terminal A-Plus al aeroportului din Frankfurt a fost inaugurat

1 882

Noua Pasarelă A-Plus al aeroportului din Frankfurt – extensia de 800 de metri către vest a Terminalului 1 – a fost inaugurată la termen după aproape patru ani de construcție. Operațiunile de zbor de la noul terminal demarează pe 10 octombrie, cel mai mare hub aerian german urmând să deservească cu până la șase milioane de pasageri mai mult pe an și să ajungă astfel la un total de aproximativ 65 de milioane de pasageri pe an. Terminalul, în valoare de 700 de milioane de Euro, va fi utilizat exclusiv de către Lufthansa și partenerii săi Star Alliance. Terminalul A-plus asigură mai multe locuri de andocare pentru aeronave mari precum superjumbo-ul Airbus A380 sau familia de aeronave Boeing 747.

Având o suprafață utilă de 185,000 metri pătraţi, Terminalul A-Plus este cea mai mare construcție suspendată realizată în aeroportul din Frankfurt de la inaugurarea Terminalului 2, care a avut loc în 1994. Acesta asigură șapte locuri de andocare destinate aeronavelor care zboară pe distanțe lungi: patru dintre acestea au fost create pentru avioane de tip “double-decker”, cum este superjumbo-ul Airbus A380, și deservite de trei pasarele pentru pasageri (una pentru puntea superioară și două pentru puntea principală); și alte trei locuri având fiecare câte două pasarele pentru pasageri, destinate unor aeronave precum Boeing 747-8 și Airbus 340. Alternativ, la Terminalul A-Plus pot fi andocate simultan unsprezece aeronave, asigurând astfel o flexibilitate maximă.

Noua pasarelă ușurează și accelerează semnificativ procesul de transfer pe cel mai mare hub al companiei Lufthansa. În viitor, toate zborurile dinspre Statele Unite vor fi manevrate în Zona A a Terminalului 1. Durata minimă de conexiune pentru mai multe zboruri de transfer pe aceste rute va fi redusă de la 60 de minute la 45 de minute. Mai mult, va crește simțitor așa-numita rată de andocare. Astfel, la terminal pot andoca mai multe aeronave, nemaifiind necesară parcarea acestora în locuri îndepărtate pe rampă. Pentru pasageri, este o modalitate mult mai confortabilă de îmbarcare decât transportul la terminal cu autobuzul, reducându-se astfel și complexitatea operațiunilor.

Pasarela A-Plus are cinci lounge-uri Lufthansa: o sală pentru Clasa Întâi, două Senator și două lounge-uri Business, în care oaspeții pot lua o pauză, pot lucra sau se pot odihni. Aceste zone extind spațiul total al sălilor de odihnă Luftansa din aeroportul din Frankfurt cu aproape 50%, la peste 14,000 metri pătraţi. O serie de alte detalii îmbunătățesc confortul pasagerilor. Căile rulante sunt mai lungi și mai largi, pentru a scurta distanțele de mers și pentru a face posibilă depășirea celor care nu se grăbesc. Mai mult, spațiile de așteptare generoase au scaune dotate cu prize electrice și porturi USB pentru dispozitive electronice.

De asemenea, această extindere a Terminalului 1 a determinat setarea unor noi standarde în ceea ce privește conceptele de retail. O suprafață totală de aproape 12,000 metri pătraţi este dedicată unui număr de 60 de magazine și restaurante care sunt concentrate în două zone comerciale centrale. Pentru prima data pe aeroportul din Frankfurt, spațiile de tip Duty Free și Travel Value Shop sunt conceptualizate ca magazine prin care se poate trece. Astfel, după ce au trecut de punctele de verificare, călătorii sunt conduși automat prin spațiile de vânzare.

Ceremonia de inaugurare a lucrărilor de construcție pentru Pasarela A-Plus a avut loc în Decembrie 2008. Menținerea operațiunilor din zona învecinată a Terminalului 1 și pe rampă a reprezentat o provocare uriașă pe durata construcțiilor. Din acest motiv, anumite lucrări puteau fi efectuate numai pe parcursul nopții. Prima parte a terminalului, așa-numita porțiune de îmbinare a zonei A-Plus și a Zonei A deja existente, a fost deschisă în iulie anul acesta.

Leave A Reply

Your email address will not be published.