KLM va oferi servicii personalizate pe zborurile europene, din 22 aprilie 2013. Introduce taxa pe bagajul de cală.

5 295

KLM (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij), fosta companie naţională a Olandei, actualmente parte a grupului Air France-KLM, pregăteşte noi surprize pentru pasagerii săi. De când au apărut companiile low-cost, industria aviatică s-a schimbat. Odată cu apariţia low-costurilor, s-a schimbat şi comportamentul pasagerilor. Aceştia au început să fie mai atenţi la detalii, la cum călătoresc şi la bagaje.

Pornind de la ideea că tot mai mulţi pasageri călătoresc fără bagaj de cală, KLM face o mişcare strategică. Va reduce preţurile pe zborurile spre 30 de destinaţii din Europa, dar va introduce taxa pentru bagajul de cală. Din 22 aprilie 2013, dacă doriţi să zburaţi cu KLM la economic, spre destinaţii din Europa şi doriţi bagaj de cală, va trebui să achitaţi o taxă de 15 EUR pe bagaj/zbor, asta dacă faceţi rezervarea online. Dacă vă vor prinde pe picior greşit la aeroport, va trebui să plătiţi 30 de EUR. Smecheria acum urmează. Membrii programului de fidelizare Flying Blue nu plătesc această taxă (înscrierea este gratuită). Acest program de fidelizare aparţine alianţei SkyTeam şi puteţi strânge mile dacă zburaţi cu operatorii care au aderat la această alianţă, inclusiv TAROM. Taxa la bagaj se aplică la bilete cumpărate din 22 aprilie 2013, doar pe zborurile europene, excepţie făcând zborurile din Belarus, Georgia, Italia, Rusia, Turcia şi Ucraina (informează Cezar)! Pe zborurile transoceanice şi transcontinentale, bagajul va fi inclus în preţul biletului.

Dar tot din 22 aprilie 2013, KLM va reduce tarifele la zborurile spre 11 destinaţii din Europa, urmând ca numărul destinaţiilor să ajungă la 30. Noile tarife vor porni de la 99 EUR. În prezent, un zbor Bucureşti – Amsterdam – Bucureşti porneşte de la 159 EUR. M-aş bucura să văd Bucureştiul pe lista celor 30 de destinaţii cu preţurile pornind de la 99 EUR. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile.

Asta seamănă a politică semi-lowcost. În acelaşi timp, cu siguranţă numărul membrilor Flying Blue va creşte. Cu toţii cred că dorim să ocolim plata unor taxe. Nu este exclus ca pe viitor să vedem şi alte taxe introduse. KLM va miza tot mai mult pe flexibilitatea preţurilor şi personalizarea acestora în funcţie de dorinţele pasagerilor. Unii poate vor mai mult spaţiu la picioare (Economy Comfort), poate doresc acces la Business Lounge. KLM este prima companie aeriană full-service care face această mutare. Rămâne de văzut dacă noile strategii de marketing şi vânzări vor da roade!

S-ar putea sa-ti placa si
5 Comentarii
  1. Self says

    Salut.
    Am o nelamurire. Din 22 aprilie KLM reduce preturile la bilete si e posibil ca pe ruta Bucuresti-Amsterdam-Bucuresti sa avem preturi incepand cu 99 euro, asa ai spus. Ma intereseaza in special aceata ruta si mi se pare cam ciudat sa reduca atat de mult preturile avand in vedere ca acum un bilet este de 215 euro. Probabil pe 21 aprilie o sa fie 250 euro cel putin. O reducere de pret de 150 de euro mi se pare parca prea frumos ca sa fie adevarat. Poate se porneste de la acest pret, care o sa fie valabil pe distante mai scurte, astfel ca daca pe 21 aprile am avea o valoare de 250 euro pentru un bilet de Amsterdam, pe 22 biletul ar putea fi 200 de euro.
    Insa intrebare e alta. Avand in vedere ca pretul biletelor se scumpeste pe zi ce trece cu cat ma apropii de data plecarii, ar trebui sa iau bilet de astazi, sa zicem, sau ar trebui sa astept reducerile incepand cu 22 aprilie? Pot sa am surpriza ca pretul biletului pe 22 sa fie mai mare decat pretul de astazi.

  2. Sorin Rusi says

    Nu am confirmat ca ruta Bucuresti – Amsterdam va avea preturi pornind de la 99 EUR. Am spus ca-mi va placea sa vad Bucurestiul pe lista celor 30 de destinatii, spre care va zbura KLM cu preturi de la 99 EUR.

    Insa biletele cu preturi reduse vor fi limitate pe aeronave si sunt sanse sa gasesti preturi mai mari pe 22 aprilie fata de acum.

    Ideea e ca operatorul KLM schimba putin strategia de tarifare si servicii, introducand taxa pe bagajul de cala si posibilitatea ca fiecare pasager sa-si configureze serviciile…

  3. […] că operatorul aerian KLM a introdus taxa pe bagajul de cală, în anumite situaţii. Legat de operatorii low-cost, bagajul de cală este […]

  4. […] dintre cei înscrişi în program au făcut-o pentru a ocoli anumite taxe. Din 22 aprilie 2013, KLM a început să ofere servicii personalizate pe zborurile europene şi a introdus taxa pe bagajul…, taxă care poate fi ocolită dacă eşti membru Flying […]

  5. […] Una dintre companiile full-service, care a început migrarea spre zona hibridă, este KLM. Începând cu 22 aprilie 2013, KLM a redus preţurile pe zborurile spre 30 de destinaţii din Europa, dar a introdus taxa pentru bagajul de cală. […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »