ITA Airways va adera la Star Alliance, SkyTeam sau Oneworld?
Noua companie aeriană a Italiei, pe numele ei ITA Airways, dorește să adere la o alianță aeriană și este deschisă ofertelor. Noua ITA Airways, succesorul Alitalia, companie susținută de stat, intenționează să se alăture unei alianțe globale a companiilor aeriene. Zvonurile din piață spun că noua companie ar fi interesată de Oneworld sau Star Alliance, mai puțin de SkyTeam.
„Sunt deschis să negociez cu toată lumea„, a recunoscut președintele ITA, Alfredo Altavilla, la lansarea companiei aeriene. „ITA a fost creat pentru a fi un element strategic într-una dintre rețelele mari care există deja în sector”, a spus el, adăugând că startup-ul „nu poate fi un operator independent pentru totdeauna”.
La sfârșitul lunii august, un purtător de cuvânt al SkyTeam a declarat pentru Executive Traveller că alianța „este în prezent în parteneriat cu Italia Trasporto Aereo (ITA), succesorul Alitalia, pentru a oferi celor 700 de milioane de clienți SkyTeam o conectivitate extinsă.” Însă, în ciuda legăturilor dintre Alitalia cu SkyTeam, ITA ar putea alege o altă alianță.
Unii spun că ITA Airways ar putea opta pentru Star Alliance, cel mai mare grup de companii aeriene din lume. Noul parteneriat cu Lufthansa ar putea facilita aderarea ITA la Star Alliance. După SUA, Italia este una dintre cele mai mari piețe externe, după cum a remarcat CEO-ul companiei Lufthansa, Carsten Spohr.
Alții spun că ITA ar putea alege Oneworld, grație unui posibil parteneriat cu Qatar Airways. CEO-ul Qatar Airways, Akbar Al Baker, a menționat că alianța este dornică să adauge noi membri.
ITA Airways a debutat pe 15 octombrie, într-o formă restrânsă față de defuncta Alitalia. Pentru început va avea o flotă de 52 de avioane și va zbura pe 61 de rute spre 42 de destinații, inclusiv 21 din Italia. Până în 2025, planul ITA Airways arată o creștere a rețelei operaționale până la 89 de rute.