INFO: Pasagerii întreabă, Blue Air răspunde!

3 3.893

Pandemia de COVID-19 a paralizat turismul global și aviația comercială. Guvernele au luat măsuri drastice pentru a stopa răspândirea virusului. Au fost închise granițele, au fost anulate milioane de zboruri, zeci de milioane de turiști și pasageri au fost afectați.

Și totul s-a întâmplat într-un timp foarte scurt. Suntem în a 4-a lună de la prima raportare a virului în China și în a doua lună de când a fost decretată pandemia de coronavirus.

Blue Air răspunde la întrebările pasagerilor

Printre companiile afectate sunt și cele din România, inclusiv Blue Air. Și inclusiv toți pasagerii Blue Air. Mulți sunt revoltați și la ora actuală pentru că nu știu ce se întâmplă cu zborurile, cu banii, cum pot aplica pentru rambursări. Pentru a lămuri situația, Blue Air a răspuns la câteva întrebări esențiale.

1. De ce a suspendat Blue Air zborurile?

Ca urmare a decretului emis de Președintele României, care instalează starea de urgență, Blue Air a suspendat zborurile regulate in perioada 21 martie – 16 mai 2020.

2 Zborul meu a fost anulat, ce solutii am?

Pentru toate zborurile anulate, pasagerii afectati sunt informați, prin sms si email, cu privire la posibilitatile pe care le au, respectiv:

• Creditarea intregii sume platite pentru zborul anulat, sub forma de voucher. Pentru zborurile anulate pe fondul raspandirii COVID-19, BlueAir a venit in intampinarea clientilor , emitand in mod automat un voucher ce reprezinta contravaloarea biletului anulat. Acest voucher poate fi folosit la cumpararea altor bilete sau servicii de pe site-ul Blue Air si este valabil timp de 12 luni de la emiterea lui.

• Schimbarea datei de calatorie fara costuri suplimentare, in limita locurilor disponibile

• Optiunea de a solicita rambursarea sumei platite pentru zborul anulat. Pe fondul situatiei generate de COVID-19, va rog sa tineti cont ca aceasta optiune este afectata de intarzieri in procesare.

Pasagerii își pot exprima opțiunile cu privire la varianta cea mai potrivită nevoilor, contactând departamentul Call Center (datele disponibile în secțiune de contact de pe site-ul Blue Air), excepție făcând voucherul, unde a fost deja emis și transmis pe adresa de email folosita în momentul rezervării.

3. Ce zboruri sunt anulate?

Ca urmare a decretului emis de Președintele României, care instalează starea de urgență, Blue Air a suspendat zborurile regulate in perioada 21 martie – 16 mai 2020.

Puteti verifica statusul zborului dumneavostra la adresa:  https://www.blueairweb.com/ro/ro/status-zbor/

3. Nu am fost informat de anularea zborului. Ce ar trebui sa fac?

Blue Air trimite notificări scrise clienților, cu privire la anularea/modificarea zborurilor. Notificările sunt trimise utilizând datele înregistrate în sistem (email și număr de telefon) în momentul achiziționării biletului de călătorie. Vă rog să vă asigurați ca datele pe care le furnizați în momentul achiziției biletelor sunt corecte și complete.

Daca nu sunteți persoana care a efectuat rezervarea, vă rog luați legatura cu persoana care a efectuat rezervarea pentru dumneavoastră, pentru a primi toate detaliile necesare.

Dacă rezervarea a fost creata prin intermediul unei agenții de turism, vă rugăm să-i contactați direct pentru informații suplimentare.

4. Ce compensații pot primi având în vedere că zborul meu a fost anulat?

Blue Air respectă legile și reglementările naționale și internaționale. Blue Air nu va fi obligat să plătească compensația dacă anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate, chiar dacă s-au luat toate măsurile rezonabile.

Compensarea datorată de EC261Modificarea datei de calatorie sau rambursarea biletului
Zbor anulat cu minim 14 zile inaintea decolariiNuDa
Zborul anulat din cauza circumstanțelor extraordinareNuDa
Zborul anulat din decizia autoritățilorNuDa (modificare datei va tine cont de politica de restrictii a fiecarei tari)
Anularea voluntară efectuată de pasageriNuDa

5. Nu mai doresc să călătoresc chiar dacă zborul meu nu este anulat. Ce soluții am?

Pasagerii pot efectua modificarei datei de călătoriei cu până la 4 ore înaintea decolării, respectând termenii și condițiile pachetului achiziționat.

Pentru pasagerii care dețin un bilet cu plecare/intoarcere pana pe 31 Mai 2020 inclusiv si din diferite motive nu doresc sa mai calatoreasca, Blue Air pune la dispozitia pasagerilor una din cele 2 variante:

• Schimbarea datei de calatorie fara costuri suplimentare, in limita locurilor disponibile;

• Creditarea intregii sume platite pentru zborul anulat, sub forma de voucher. Acest voucher poate fi folosit pentru cumpararea altor bilete sau servicii de pe site-ul Blue Air si este valabil timp de 12 luni de la emiterea lui.

Cele 2 optiuni sunt disponibile contactand departamentul Call Center, telefonic sau prin intermediul unei solicitari scrise:  https://www.blueairweb.com/ro/ro/contact/

6. Nu pot contacta departamentul de relatii cu clientii, cum pot sa iau legatura cu un reprezentant Blue Air?

In contextul situatiei actuale, intampinam un volum ridicat de solicitari, timpul de procesare fiind automat mai ridicat decat in mod normal, atat telefonic cat si in scris.

Va multumim anticipat pentru intelegerea de care dati dovada si va asiguram ca depunem eforturi ca fiecare pasager sa primeasca raspuns la solicitarile sale.

7. Ce țări au introdus vreo interdicție de călătorie? Am nevoie de un certificat de sanatate?

Puteți verifica restricțiile cât și documentele necesare călătoriei, la adresa: iatatravelcentre.com. Pentru călătorii în Europa, consultați și site-ul MAE.

3 Comentarii
  1. Daniel says

    BLU AIR SA DEA MAI REPEDE BANI INAPOI LA CEI CARE AU FOST ANULATE ZBORURILE PENTRU COVID 19

  2. Voicu Mihaela says

    Bună ziua as dori sa va intreb cand aveți primul zbor din Catania la București

    1. Sorin Rusi says

      Nu noi operam zboruri. Luati legatura cu Blue Air. Momentan nu avem o data certa cand vor fi reluate zborurile din / spre Italia si in ce conditii.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRomanianRussianSpanishTurkish