INFO: Pasagerii întreabă, Blue Air răspunde!

22 16.096

Pandemia de COVID-19 a paralizat turismul global și aviația comercială. Guvernele au luat măsuri drastice pentru a stopa răspândirea virusului. Au fost închise granițele, au fost anulate milioane de zboruri, zeci de milioane de turiști și pasageri au fost afectați.

Și totul s-a întâmplat într-un timp foarte scurt. Suntem în a 4-a lună de la prima raportare a virului în China și în a doua lună de când a fost decretată pandemia de coronavirus.

Blue Air răspunde la întrebările pasagerilor

Printre companiile afectate sunt și cele din România, inclusiv Blue Air. Și inclusiv toți pasagerii Blue Air. Mulți sunt revoltați și la ora actuală pentru că nu știu ce se întâmplă cu zborurile, cu banii, cum pot aplica pentru rambursări. Pentru a lămuri situația, Blue Air a răspuns la câteva întrebări esențiale.

1. De ce a suspendat Blue Air zborurile?

Ca urmare a decretului emis de Președintele României, care instalează starea de urgență, Blue Air a suspendat zborurile regulate in perioada 21 martie – 16 mai 2020.

2 Zborul meu a fost anulat, ce solutii am?

Pentru toate zborurile anulate, pasagerii afectati sunt informați, prin sms si email, cu privire la posibilitatile pe care le au, respectiv:

• Creditarea intregii sume platite pentru zborul anulat, sub forma de voucher. Pentru zborurile anulate pe fondul raspandirii COVID-19, BlueAir a venit in intampinarea clientilor , emitand in mod automat un voucher ce reprezinta contravaloarea biletului anulat. Acest voucher poate fi folosit la cumpararea altor bilete sau servicii de pe site-ul Blue Air si este valabil timp de 12 luni de la emiterea lui.

• Schimbarea datei de calatorie fara costuri suplimentare, in limita locurilor disponibile

• Optiunea de a solicita rambursarea sumei platite pentru zborul anulat. Pe fondul situatiei generate de COVID-19, va rog sa tineti cont ca aceasta optiune este afectata de intarzieri in procesare.

Pasagerii își pot exprima opțiunile cu privire la varianta cea mai potrivită nevoilor, contactând departamentul Call Center (datele disponibile în secțiune de contact de pe site-ul Blue Air), excepție făcând voucherul, unde a fost deja emis și transmis pe adresa de email folosita în momentul rezervării.

3. Ce zboruri sunt anulate?

Ca urmare a decretului emis de Președintele României, care instalează starea de urgență, Blue Air a suspendat zborurile regulate in perioada 21 martie – 16 mai 2020.

Puteti verifica statusul zborului dumneavostra la adresa:  https://www.blueairweb.com/ro/ro/status-zbor/

3. Nu am fost informat de anularea zborului. Ce ar trebui sa fac?

Blue Air trimite notificări scrise clienților, cu privire la anularea/modificarea zborurilor. Notificările sunt trimise utilizând datele înregistrate în sistem (email și număr de telefon) în momentul achiziționării biletului de călătorie. Vă rog să vă asigurați ca datele pe care le furnizați în momentul achiziției biletelor sunt corecte și complete.

Daca nu sunteți persoana care a efectuat rezervarea, vă rog luați legatura cu persoana care a efectuat rezervarea pentru dumneavoastră, pentru a primi toate detaliile necesare.

Dacă rezervarea a fost creata prin intermediul unei agenții de turism, vă rugăm să-i contactați direct pentru informații suplimentare.

4. Ce compensații pot primi având în vedere că zborul meu a fost anulat?

Blue Air respectă legile și reglementările naționale și internaționale. Blue Air nu va fi obligat să plătească compensația dacă anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate, chiar dacă s-au luat toate măsurile rezonabile.

Compensarea datorată de EC261Modificarea datei de calatorie sau rambursarea biletului
Zbor anulat cu minim 14 zile inaintea decolariiNuDa
Zborul anulat din cauza circumstanțelor extraordinareNuDa
Zborul anulat din decizia autoritățilorNuDa (modificare datei va tine cont de politica de restrictii a fiecarei tari)
Anularea voluntară efectuată de pasageriNuDa

5. Nu mai doresc să călătoresc chiar dacă zborul meu nu este anulat. Ce soluții am?

Pasagerii pot efectua modificarei datei de călătoriei cu până la 4 ore înaintea decolării, respectând termenii și condițiile pachetului achiziționat.

Pentru pasagerii care dețin un bilet cu plecare/intoarcere pana pe 31 Mai 2020 inclusiv si din diferite motive nu doresc sa mai calatoreasca, Blue Air pune la dispozitia pasagerilor una din cele 2 variante:

• Schimbarea datei de calatorie fara costuri suplimentare, in limita locurilor disponibile;

• Creditarea intregii sume platite pentru zborul anulat, sub forma de voucher. Acest voucher poate fi folosit pentru cumpararea altor bilete sau servicii de pe site-ul Blue Air si este valabil timp de 12 luni de la emiterea lui.

Cele 2 optiuni sunt disponibile contactand departamentul Call Center, telefonic sau prin intermediul unei solicitari scrise:  https://www.blueairweb.com/ro/ro/contact/

6. Nu pot contacta departamentul de relatii cu clientii, cum pot sa iau legatura cu un reprezentant Blue Air?

In contextul situatiei actuale, intampinam un volum ridicat de solicitari, timpul de procesare fiind automat mai ridicat decat in mod normal, atat telefonic cat si in scris.

Va multumim anticipat pentru intelegerea de care dati dovada si va asiguram ca depunem eforturi ca fiecare pasager sa primeasca raspuns la solicitarile sale.

7. Ce țări au introdus vreo interdicție de călătorie? Am nevoie de un certificat de sanatate?

Puteți verifica restricțiile cât și documentele necesare călătoriei, la adresa: iatatravelcentre.com. Pentru călătorii în Europa, consultați și site-ul MAE.

22 Comentarii
  1. Daniel says

    BLU AIR SA DEA MAI REPEDE BANI INAPOI LA CEI CARE AU FOST ANULATE ZBORURILE PENTRU COVID 19

  2. Voicu Mihaela says

    Bună ziua as dori sa va intreb cand aveți primul zbor din Catania la București

    1. Sorin Rusi says

      Nu noi operam zboruri. Luati legatura cu Blue Air. Momentan nu avem o data certa cand vor fi reluate zborurile din / spre Italia si in ce conditii.

    2. Claudia says

      Buna ziua!
      Ne-a fost anulat zborul și apoi am primit email cu alt zbor
      Am trimis apoi email ca renunțam la zbor , la care am primit alt email de confirmare de primire de la Blueair.
      Nu am primit nici un răspuns dacă au acceptat sau nu cererea noastră și am verificat in Blue wallet și avem acolo banii pe zbor.
      In acest caz mai trebuie sa primim și un email cu anularea zborului?
      Mulțumesc anticipat pt timpul acordat!
      O zi buna!

      1. Luminita Posirca says

        Buna ziua ! Am rezervat un zbor catre Atena in data de 31 mai 2021 , la compania Blue Air. Dacă sunt vaccvinata si au trecut minim 14 zile de la rapel, este sugivient sa ma prezint la îmbarcare cu adeverinta eliberată la centrul de vaccinare, care atestă efectuarea celor 2 doze de vavcin, datele efectuarii acestora si tipul de vaccin folosit ? Stiu ca pe respectiva adeverința sunt mentionate aceste informatii atât in lb română cat si si in limba engleza. Mai trebuie ceva? Tradus, legalizat, etc ? Multumesc.

        1. Sorin Rusi says

          Pana in mai, vedem ce decizii mai iau grecii. In teorie, in prezent nu ati mai avea nevoie de nimic. Dar vom vedea ce va mai fi.

    3. Dumitru says

      Bună ziua! Am incercat sa contactez call center de la Compania Blue Air, pentru a afla ce tip de test Co-vid se cere și cu cât timp înainte trebuie efectuat dar în zadar, mă puteți ajuta? Țin să precizez că plecarea este Milano – București!

      1. Sorin Rusi says

        Pai nu la Blue Air trebuia sunat, ci la DSP Romania :). Se cere test PCR, facut cu maxim 72 de ore inainte de intrare in tara. https://airlinestravel.ro/noile-masuri-restrictive-impuse-de-romania-la-intrarea-in-tara.html

        1. Nicoleta Baraitaru says

          Buna ziua,in 04 05 am avut rezervarea nr 1652917774 zborul de la ora 07 spre Malaga,zbor cumpareat din Spaniaprin eSKy,agentieBlue air,sunt vacinata ,am avut si adeverinta in format electronic,asa au solicitat dar nu am avut norocul sa urc in avion,sunt rezident spaniol,cum recuperez banii.

          1. Sorin Rusi says

            eSky nu e agentie Blue Air in primul rand, ci o agentie de turism online care vinde si bilete Blue Air cel mai probabil. Iar recuperarea banilor se face de la agentia de unde ati cumparat biletul. Depinde acum de motivele pentru care nu ati reusit sa urcati in avion. Luati legatura local!

  3. Paul Hosu says

    “Creditarea intregii sume platite pentru zborul anulat, sub forma de voucher. Pentru zborurile anulate pe fondul raspandirii COVID-19, BlueAir a venit in intampinarea clientilor , emitand in mod automat un voucher ce reprezinta contravaloarea biletului anulat. Acest voucher poate fi folosit la cumpararea altor bilete sau servicii de pe site-ul Blue Air si este valabil timp de 12 luni de la emiterea lui. ”

    Problema e ca folosirea voucherului nu este posibila pe siteul oficial blueair, optiunea de a platii cu voucherul biletul nu mai este valabila , inca nu stiu daca e eroare pe website . Astept raspuns de la dansii .

  4. Raluca says

    Este poate doar cazul meu, dar eu am solicitat voucher si nu l-am primit inca, solicitarea a fost facuta acum 2 saptamani.

    1. Sorin Rusi says

      Luati legatura cu operatorul aerian! Verificati pe email. Voucherul e un cod!

  5. Burtica Alina says

    Cum am putea sa luam un bagaj de cala la compania Blue Air în data de 27 iulie București Livarpool zbor cu nr 0B133 și nu ne răspunde nimeni. Ce putem face?

    1. Sorin Rusi says

      Luati legatura cu Blue Air

  6. Emil Balcan says

    Buna, ma numesc Emil. Am cumparat un bilet cu blueair, dus-intors Stuttgart-Bacau de pe opodo.de. Acum doua zile am cerut confirmarea zborului de la opodo si mi-au trimis un e-mail ca totul e ok, dar cand caut zborul en la pagia flyblueair.com spune ca zborul este anulat. Am incercat sa contactez compania blueair via telefon si e-mail dar e imposibil. Cu greu am putut sa contactez telefonic pe cei de la opodo si ei imi zic sa i-au legatura cu compania blueair. Mentionez ca biletul e pt 08-08-2020 pana la 20-08-2020 , deci nu are nici o legatura cu covid-19. Ca sa fac ca sa recuperez macar banii, pt ca am cumparat pentru 6 persoane? Va multumesc.

  7. Andreea says

    Daca am gresit anul nașteri pot calatori in loc sa scriu 87 am scris 84 o sa am probleme la zbor

  8. Maamai Valerica laurentiu says

    Buna mi sau anulat biletele din Februare si vreau sami reiau zboru ajutatima

  9. Andrea says

    Due ore al telefono per ascoltare solo la musica.
    Due giorni che telefono e che non risponde mai nessuno.
    Questa è la serietà di una compagnia aerea?
    Vergognatevi

  10. Sandy says

    De ce nu deschideți ruta Otopeni -Baden Baden,sunt multi romani care stau mai aproape de acest aeroport decât de Stuttgart si care vin aici și din împrejurimile cu Franta.

  11. Rocco Calabrò says

    Ho rinunciato al volo per pandemia a marzo 2020. Ho ricevuto mail per il rimborso tasse aeroportuali il 22 giugno 2020. Ho ricevuto il 5 gennaio 2021 mail con richiesta estremi per bonifico su conto bancario. Quanti mesi ancora devo aspettare? Ho pagato i voli a febbraio 2020 e siamo a febbraio 2021. Buon lavoro!!!!

  12. IOAN says

    Hi, BLUE AIR credited my wallet after my flights have been cancelled. I have asked a refund but every time it’s the same reply “your wallet has been credited”.
    What can I do please? Blue air stopped the flights to LCA from ATH and it’s the only route I am interested in.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.