FAA a aprobat două modele de radioaltimetre utilizate în avioanele Boeing și Airbus pentru a putea zbura pe aeroporturile cu C-Band 5G
Administrația Federală a Aviației spune că a aprobat două modele de radioaltimetru utilizate în multe avioane Boeing și Airbus pentru a efectua aterizări cu vizibilitate reduspă pe multe aeroporturi în care este implementată rețeaua C-Band 5G. Anunțul vine cu câteva zile înainte ca AT&T și Verizon să lanseze noul serviciu 5G.
Aprobarile emise de FAA permite zborul a 45% din flota aeriană comercială din SUA, spune agenția, și includ unele modele de aeronave Boeing 737, 747, 757, 767, MD-10/-11 și Airbus A310, A319, A320, A321, A330 și A350. Alte aprobări sunt așteptate zilele următoare.
Potrivit rapoartelor prezentate de Reuters, FAA a declarat într-o scrisoare către Boeing că acordă aprobări pentru anumite piste și avioane cu anumite altimetre „deoarece susceptibilitatea la interferențe de la emisiile în C-Band 5G a fost redusă la minimum”.
Traficul aerian de pasageri ar putea fi perturbat începând cu ziua de miercuri, 19 ianuarie, odată cu lansarea rețelelor C-Band 5G ale operatorilor AT&T și Verizon . Reprezentanții companiilor aeriene din SUA au tras un semnal de alarmă cu privire la posibilele interferențe între radioaltimetrele avioanelor și noile rețele de 5G.