Companiile aeriene din Statele Unite se pregătesc să anuleze mii de zboruri din cauza rețelelor C-Band 5G
Directorii marilor transportatori americani au avertizat autoritățile despre o posibilă criza aviatică „catastrofală” ce se poate declanșa în mai puțin de 36 de ore, data la care companiile AT&T (T.N) si Verizon (VZ.N) vor da drumul la rețelele C-Band 5G.
Companiile aeriene au avertizat că noul serviciu C-Band 5G, care urmează să fie funcțional de miercuri (19 ianuarie), ar putea duce la blocarea unui număr semnificativ de avioane wide-body. Asta se traduce prin suspendarea zborurilor și blocarea a zeci de mii de pasageri în străinătate, plus mult haos pe zborurile din Statele Unite.
Reprezentanții companiilor aeriene UPS Airlines (UPS.N), Alaska Air (ALK.N), Atlas Air (AAWW.O), JetBlue Airways, FedEx Express (FDX.N), American Airlines (AAL.O), Delta Air Lines (DAL.N), United Airlines, Southwest Airlines (LUV.N) trag un semnal de alarmă și au trimis o scrisoare către autoritățile americane responsabile. La finalul lui 2021, Airbus și Boeing și-au exprimat îngrijorarea cu privire la rețelele 5G din SUA.
Scrisoarea a fost adresată directorului Consiliului Economic Național al Casei Albe, Brian Deese, secretarului de transport Pete Buttigieg, administratorului FAA Steve Dickson și președintelui Comisiei Federale de Comunicații (FCC), Jessica Rosenworcel.
Administrația Federală a Aviației (FAA) a avertizat că potențialele interferențe ar putea afecta instrumentele sensibile ale avioanelor, cum ar fi altimetrele, și ar putea împiedica semnificativ operațiunile în condiții de vizibilitate scăzută. FAA continuă să lucreze cu industria aviației și companiile responsabile cu rețelele wireless 5G pentru a încerca să limiteze întârzierile și anulările zborurilor. Celelalte entități guvernamentale nu și-au exprimat punctul de vedere, conform Reuters!
AT&T și Verizon, care au câștigat aproape tot spectrul C-Band 5G într-o licitație de 80 de miliarde de dolari, au convenit pe 3 ianuarie să protejeze zonele din jurul a 50 de aeroporturi pentru a reduce riscurile de interferență și timp de șase luni. Ei au convenit, de asemenea, să amâne lansarea rețelelor pe durata a două săptămâni, care se încheie miercuri, evitând temporar un impas în domeniul siguranței aviației.
Companiile aeriene solicită ca rețeaua C-Band 5G să nu fie implementată în jurul aeroporturilor principale pentru a evita interferențele cu avioane precum Boeing 787, 777 sau 737.
FAA a declarat că a autorizat deocamdată aproximativ 45% din flota de avioane comerciale din SUA să efectueze aterizări cu vizibilitate scăzută pe multe aeroporturi unde va fi implementată C-Band 5G și se așteaptă să emită mai multe aprobări în zilele următoare. Companiile aeriene au remarcat luni că lista nu include multe aeroporturi mari / principale.
Conform companiilor aeriene americane, anual ar putea fi afectate până la 15 000 de zboruri. Asta înseamnă peste 1.25 milioane de pasageri și tone de marfă.
Urmărim cu interes modul în care se va soluționa această problemă la nivelul Statelor Unite pentru ca apoi ea va oferi soluții pentru alte state ce vor adopta rețelele C-Band 5G.