blank

Etihad Airways a cumpărat 49% din Jat Airways (Air Serbia)

10 1.202

Etihad Airways, compania naţională a Emiratelor Arabe Unite (EAU), a cumpărat 49% din Jat Airways. Achiziţia este supusă unor termeni şi condiţii: Etihad Airways va dobândi 49% din Jat Airways; Jat Airways se va rebrandui în Air Serbia; Etihad Airways şi guvernul Serbiei vor face infuzie de capital de câte 40 de milioane de dolari fiecare; Alte 60 de milioane de dolari vor veni din împrumuturi; Aer Serbia va lansa zboruri spre Abu Dhabi, din octombrie 2013.

air_serbia_etihad_airways

În urma tranzacţiei, Jat Airways se va rebrandui în Air Serbia. Parteneriatul strategic include achiziţionarea de avioane noi pentru noua companie aeriană a Serbiei, dar şi o nouă reţea operaţională. Pe lângă zborurile spre Abu Dhabi, Air Serbia va deschide rute spre Banja Luka, Beirut, Bucureşti, Budapesta, Cairo, Kiev, Ljubljana, Praga, Sofia, Varna şi Varşovia.

Air-Serbia-A319

În luna iunie, Etihad Airways a lansat zboruri zilnice între Abu Dhabi și Belgrad. Zborurile dintre Abu Dhabi şi Belgrad sunt operate cu aeronave Airbus A319 configurate în două clase şi cu o capacitate maximă de 106 locuri. Astfel vor fi sporite relaţiile economice între Serbia şi Emiratele Arabe Unite, precum şi stimularea sectorului turistic în ambele țări.

Pe lângă zborurile operate de Etihad Airways, Air Serbia va opera patru zboruri săptămânale între Belgrad şi Abu Dhabi, din octombrie 2013. Pe măsură ce flota va creşte, Air Serbia va ajunge să zboare zilnic între cele două capitale. Vor fi folosite avioane Airbus A319, urmând ca actualele Boeing 737-300 să fie retrase din sistemul operaţional.

365643_air-serbia010813ras-foto-andrej-isakovic-007_f

365642_air-serbia010813ras-foto-andrej-isakovic-003_f

365634_air-serbia010813ras-foto-andrej-isakovic-001_f

Rebrandingul Jat Airways în Air Serbia înseamnă un moment important în istoria transportatorul naţional sârb. Jat Airways a fost înfiinţată în 1927, fiind una dintre primele companii aeriene din lume. După 86 de ani de activitate, Jat Airways ajunsese într-o situaţie critică şi a trebuit să se aleagă între privatizare sau faliment. Consider că s-a luat cea mai corectă decizie, chiar dacă numele „Jat Airways” va rămâne doar o amintire.

Referitor la schema cromatică, aceasta a fost proiectată de o echipă mixtă, cu membrii din ambele ţări, iar scopul a fost acela de a oferi o nouă identitate inconfundabilă. Pe coada avioanelor Air Serbia vor fi stema şi culorile de stat ale Serbiei.

Jat Airways este a şasea companie aeriană în care va investi Etihad Airways după: Airberlin (29.21%), Air Seychelles (40%), Virgin Australia (10.5%), Aer Lingus (2.99%) şi Jet Airways (24%).

Legat de ruta Belgrad – Bucureşti, încă nu sunt prea multe informaţii, dar nu cred că va fi deschisă înainte de 2014. Cred că va fi un concurent pentru TAROM, iar zborurile nu vor fi operate în regim codeshare. Concurenţă mai mare, preţuri la bilete mai mici şi noi oportunităţi de a călători:).

10 Comentarii
  1. Maestrul RA says

    Ce bine ar fi fost sa se orienteze Etihad si catre Tarom !

Leave A Reply

Your email address will not be published.