EASA și FAA certifică capacitatea long-range pentru Airbus A321neo (A321LR)

Veștile bune continuă să vină pentru Airbus. EASA și FAA au certificat capacitatea long-range pentru Airbus A321neo (A321LR). Cele 2 organizații mondiale de certificare ale avioanelor recunosc performanțele lung-curier pe care le are noul A321LR.

0 27

Modelul Airbus A321LR (o versiune derivată din A321neo) a fost omologat și certificat de EASA și FAA pentru zboruri lung-curier. Pentru a putea opera zboruri lung-curier, Airbus A321LR va primi 3 rezervoare suplimentare în zona centrală. Astfel, noul avion A321LR a fost omologat pentru zboruri până la 7400 de kilometri cu 206 pasageri la bord.

A fost certificat ETOP pentru 180 de minute. Asta înseamnă că noul A321LR poate zbura într-un motor până la 180 de minute de cel mai apropiat aeroport. Această certificare îl autorizează pentru zboruri transatlantice.

Capacitatea long-range pentru Airbus A321neo

Certificarea A321LR cuprinde: aprobarea pentru montarea până la 3 rezervoare suplimentare pe un A321neo + noile lor sisteme de gestionare a combustibilului și armături structurale inferioare pentru fuselaj; aprobarea opțiunii ”Airbus Cabin Flex” (ACF) la A321neo, care cuprinde modificarea ușilor de evacuare și masa maximă la decolare de 97 tone. De menționat faptul că doar A321neo cu ACF poate avea masa maximă la decolare de 97 tone și până la 3 rezervoare suplimentare pentru carburant.

Până în 2020, toate noile aeronave Airbus A321neo vor avea ”Airbus Cabin Flex” (ACF), dar vor rămâne opționale montarea celor 3 tancuri de carburant adiționale și certificarea pentru 97 tone masa maximă la decolare.

La Mare cu Avionul

A321LR-Infographic

Companiile aeriene, care vor comanda noul A321neo, vor menționa încă de la plasarea comenzilor dacă doresc sistemul extins de gestionare al carburantului și armătura necesară pentru montarea rezervoarelor suplimentare. Cu alte cuvinte, companiile aeriene vor alege între un A321neo clasic sau A321LR.

Noul avion Airbus A321neo (LR) devine foarte flexibil în configurare. Companiile aeriene vor putea opta pentru configurația cabinei, pentru sistemul suplimentar de carburant, pentru MTOW de 97 tone, toate acestea în funcție de rutele operate.

Noul A321LR ar putea opera zboruri lung-curier cum ar fi: Paris – New York, Dubai – Beijing, Tokyo – Kuala Lumpur, Singapore – Sydney, Lisabona – Recife. În procesul de testare, Airbus a operat zborul Seychelles – Toulouse cu Airbus A321LR, zbor fără escală de 11 ore.

S-ar putea sa-ti placa si

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »