Declarația unui pilot TAROM: ”Piloții TAROM sunt nevoiți să încalce Codul Muncii, zburând până la 7 zile consecutive”!
Pe 8 iulie 2024, TAROM a anulat peste 50 de zboruri din cauza unui protest spontan la care au luat parte peste 30 de piloți, care s-au declarat inapți de zbor.
Deciziile individuale ale piloților au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea și confortul pasagerilor și a echipajului, se arată într-un comunicat Tarom.
Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al Tarom, a explicat pentru „Adevărul”, că situația este excepțională, dar până în momentul conversației cu reporterii ziarului, nu s-a anunțat că ar fi o mișcare de protest.
Președintele Sindicatului Unit TAROM, Narcis Pașcu, a declarat pentru Europa FM că „Este o lipsă teribilă de piloți. Este o lipsă teribilă de mecanici. Nu este o formă mascată de grevă”.
Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru „Adevărul”, cauzele protestului care a paralizat compania aeriană de stat. Peste 50 de zboruri au fost anulate din cauza a 29 de piloți care s-au declarat „inapți de zbor”.
„Condiții de muncă și de hrană mizerabile la Tarom”
Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a explicat pentru „Adevărul” care sunt, din perspectiva sa, cauzele haosului de la compania aeriană și motivele care au dus la decizia piloților de a nu se prezenta luni la muncă.
„1. Nu există piloți de rezervă, detașamentul Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar; ATR are cu mai puțin 22; Airbus la fel.
2. Majoritatea piloților din Tarom au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente.
3. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților.
4. Piloții au dus greul menținerii companiei pe linia de plutire și au veniturile echivalente cu cele din anul 2007 noi fiind în anul 2024 totuși.
5. Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii.
6. Condițiile de muncă și hrană sunt mizerabilă”.
Osiceanu a precizat că nu este membru de sindicat și nu vorbește decât în nume personal.