Cum să folosești corect Travelport Competitive Insights
La începutul acestui an, v-am făcut introducerea în Travelport Competitive Insights. V-am prezentat Top 5 cele mai vândute rute aeriene prin GDS-uri, pe baza informațiilor oferite de soluția de business intelligence dezvoltată de Travelport.
este o unealtă unică în industria turismului, extrem de utilă oricărei persoane care lucrează în acest domeniu.
Aceasta consolidează date despre rezervările pasagerilor din toate sistemele de distribuție (GDS-uri) și furnizează agențiilor de turism statistici, indicatori și trenduri în baza cărora pot lua decizii de business.
Cel mai important mi se pare că poti analiza cât reprezinți tu ca agenție pe o rută aeriană sau cât reprezintă vânzările tale pentru o companie aeriană.
În baza cifrelor furnizate de Travelport Competitive Insights, poți negocia cu transportatorii aerieni, cu partenerii tăi direcți. Poți lua decizii de marketing favorabile în urma trendurilor din industrie.
Cred că orice agenție mare, care dorește să vândă bilete de avion, ar trebui să-și facă un abonament la .
Mai jos aveți câteva exemple concrete despre cum puteți să vă ajutați de aceste informații. Am un cont de agenție în platforma și m-am jucat puțin cu informațiile oferite. Am luat ca perioadă 1 ianuarie – 3 iunie 2019.
La nivel global, putem observa că există o creștere de 1.3% la vânzarea biletelor de avion prin GDS-uri. Putem vedea ce rute sunt cele mai bine vândute, ce companii aeriene au cele mai mari cote de piață și multe altele.
Însă pe mine m-a interesat performanța agenției mele, care reprezintă coloana din mijloc. Astfel, văd că am o creștere de 1.6% în primele 5 luni din 2019 față de aceeași perioadă a anului trecut.
Observ că am vândut cel mai bine bilete de avion de la Linia Aeriana 1 (din motive de confidentialitate am inlocuit numele cu o denumire generica), în creștere cu 38.2% fata de 2018 aceasi perioada. Ca destinații, România și Turcia sunt cele mai vândute prin agenția mea. Am și câteva informații despre comportamentul clienților, care cumpără bilete de avion prin intermediul agenției mele.
Ce pot să fac cu aceste informații? În primul rând aș putea să negociez cu Linia Aeriana 1 un deal mai bun. 38.8% dintre biletele vândute de mine sunt pe zborurile Liniei Aeriene 1. Din aproximativ 45,000 de rezervari, aproximativ 17,500 sunt la Linia Aeriana 1, ceea ce nu e de neglijat si reprezinta 7.90% din rezervarile Linia Aeriana 1 in Romania prin GDS, adica market share-ul meu pe aceasta linie.
Mai jos aveți câteva informații despre numărul rezervarilor efectuate de agenția mea pe diferite companii aeriene. Cele mai multe la Linia Aeriana 1, apoi Linia Aeriana 2, Linia Aeriana 3. Sunt informații utile în raport cu piața, cu partenerii aerieni etc.
Pot să văd și rutele cele mai bine vandute de agentia mea în primele 5 luni din 2019. A fost o creștere importantă pe București – Cluj și Cluj – București, dar și pe București – Timișoara. Nu este de mirare faptul că am crescut cu 38.3% vânzările la biletele de avion pe zborurile Liniei Aeriene 1.
Pornind de la aceste informații, puteți să vă faceți planurile de marketing. Urmăriți trendurile la nivel de țară, continent sau la nivel global și puteți dezvolta acțiuni în funcție de trend.
Puse cap la cap toate aceste informații, vă ajută să vă optimizați strategia de vânzare a biletelor de avion. Și astfel să vă creșteți veniturile!