blank

Conceput pentru viitor: Airbus Beluga XL

0 1.215

În noiembrie 2014, Airbus a anunţat noul proiect Beluga XL, care cuprinde fabricarea unor aeronave de tip cargo. Cu ajutorul acestor aeronave supradimensionate, Airbus va putea transporta secțiuni complete de aeronave spre liniile finale de asamblare de la Toulouse (Franța) și Hamburg (Germania).

Schiță Airbus Beluga XL

Airbus-Beluga-XL

Noile Beluga XL vor fi construite pe baza platformei avionului A330. Vor fi construite 5 unități A330 Beluga XL, primul avion fiind programat să intre în serviciul operațional la mijlocul lui 2019. Treptate, actualele A300-600ST Beluga vor fi înlocuite.

Aflat în faza de proiect, Beluga XL este un mozaic. Olivier Delmas, Head of Overall Aircraft Design, a declarat că vor fi combinate elemente a două modele A330 pentru Beluga XL. Sunt luate părți de la A330-200F, la care sunt adăugate elemente de la A330-300.

Partea principală a aeronavei Beluga XL va fi obținută prin supradimensionarea fuselajului de la 5.6 metri (diametrul unui A330) la 8.8 metri. Cockpitul va fi micșorat pentru a permite încărcarea/descărcarea aeronavei pe deasupra acestuia.

Olivier Delmas a declarat că noul Beluga XL va avea o cală lungă de 54 metri și 8 metri în diametru, iar capacitatea utilă de transport va fi de 50 tone. După noile dimensiuni, Beluga XL va putea transporta părți și structuri de Airbus A350 XWB. Va încăpea o pereche de aripi pentru A350 XWB, ceva ce nu se poate astăzi cu actualele Beluga.

Ca principal beneficiu, Beluga XL va putea transporta cu 30% mai mult comparativ cu actualul Beluga. Acest lucru va face mai rentabil transportul aerian. Totodată, va fi redus timpul de încărcare/descărcare și realimentare.

Cum va arăta noul Beluga XL? Nu știm cu exactitate, dar schițele arată că va fi un Beluga ceva mai mare.

Airbus-Beluga-Bucuresti-18-mai-4

Așa cum v-am informat la momentul respectiv, 2 aeronave Airbus Beluga (2 și 4) au aterizat și la Aeroportul Henri Coandă București.

Leave A Reply

Your email address will not be published.