Componentele ultimului Airbus A380 au ajuns la Toulouse / Va intra în faza de asamblare finală.
Pe 27 februarie, componentele ultimului Airbus A380 au ajuns la Toulouse. Este un moment trist petru programul A380. Vă reamintim că Airbus a anunțat oficial că închide producția de avioane A380, iar ultima livrare va fi în 2021. Cu toate că este un avion iubit de pasageri, Airbus A380 a produs doar pierderi producătorului european. În 2019, Airbus a pierdut 202 milioane de euro cu programul A380.
Locuitorii satului francez Lévignac, au privit pentru ultima dată convoiul ce transporta componentele unui Airbus A380. Șase camioane au tulburat liniștea micului orășel, acestea transportând componentele principale – fuselajului, coada și ambele aripi – ale ultimului super-jumbo.
Componentele aeronavei Airbus A380 au fost produse în diferite țări din Europa. Aripile au fost fabricate în Marea Britanie. Partea frontală a fuselajului a fost fabricată în Franța, în timp ce ultima parte a fuselajului a fost fabricată în Germania. Componentele cozii au fost fabricate în Spania și Germania. Componentele motoarelor au fost fabricate în Marea Britanie și Statele Unite.
Convoiul cu piesele ultimului Airbus A380
Componentele voluminoase, cum ar fi părțile de fuselaj, aripile și coada, au fost transportate pe mare și șosele. Rețeaua recunoscută ca ”Itinéraire à Grand Gabarit” are propriul site, care este administrat de ministerul mediului din Franța.
Creat special pentru programul Airbus A380, ”Itinéraire à Grand Gabarit” include nave, barje și camioane pentru trasport special agabaritic. Alte componente mai mici au fost transportate cu aeronavele Airbus Beluga.
Ultimul Airbus A380 MSN272 va fi livrat către Emirates. Așa cum menționam mai sus, aeronava va fi livrată în 2021, an în care oficial producția de avioane A380 va fi stopată. Până atunci, Airbus va mai livra 7 avioane A380 către Emirates și un A380 către ANA.
Linia pentru A380 va fi convertită pentru asamblarea noilor avioane A321XLR și a altor modele din portofoliul Airbus.