Companiile japoneze s-au aliat pentru a dezvolta un nou avion supersonic
Mai multe companii japoneze de inginerie au intrat într-o coaliție cu Agenția Spațială Japoneză, Japonia Aerospace Exploration Agency (JAXA), pentru a cerceta și dezvolta un nou avion supersonic. Parteneriatul, care combină expertiza tehnologică și aeriană a agențiilor, urmează să proiecteze un nou avion supersonic cu 50 de locuri care ar putea intra în serviciu până în 2030, potrivit anunțului publicat de JAXA, pe data de 16 iunie 2021.
Parteneriatul dintre JAXA și firmele de producție japoneze va fi cunoscut sub numele de Japan Supersonic Research (JSR Council) și va include companii precum IHI, Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries, Subaru și Japan Aircraft Development Corp.
Companiile japoneze s-au aliat pentru a dezvolta un nou avion supersonic.
Din punct de vedere al dezvoltării, acest nou jet supersonic de 50 de locuri ar putea utiliza tehnologia de frecare a aerului dezvoltată de JAXA, care reduce consumul de combustibil cu 13% în comparație cu tehnologia utilizată pe Concorde. În plus față de eficiența îmbunătățită, se spune că noul design reduce efectul de sonor boom cu 50%.
Boom-ul sonor este un fenomen pe care dezvoltatorii și inginerii s-au străduit să îl rezolve încă de la începuturile Concorde. Fenomenul se produce atunci când o aeronavă trece de la viteze subsonice la viteze supersonice cunoscute în mod obișnuit ca spargerea barierei sonore, moment în care aeronava se deplasează cu o viteză egală sau mai mare decât viteza sunetului (Mach 1). În timpul acestei tranziții, undele de șoc sunt generate în atmosferă provocând două fluctuații bruște de presiune pe sol. Pentru oameni, sunetul generat este similar cu cel al unei explozii.
Tehnologia de proiectare a aeronavelor JAXA va reduce în esență efectul sonor de boom, ceea ce va ajuta avionul supersonic să respecte standardele de zgomot.
Rapoartele estimează că aproximativ 1.000 până la 2.000 de avioane supersonice ar putea intra în funcțiune în următorul deceniu, servind cererea directorilor companiei, a oficialilor guvernamentali de nivel înalt și a celor bogați, potrivit Nikkei Asia.
Un zbor pe o aeronavă curentă, din Japonia către Europa sau Statele Unite durează mai mult de 12 ore. Creșterea vitezei aeronavei ar putea reduce timpul de călătorie la jumătate, estimează JAXA. În acest fel, un zbor din Japonia spre Europa și Statele Unite ar putea dura aproximativ 6 ore.