COMAC dorește să certifice modelul C919 până la finalul anului 2021

0 614

COMAC C919 este la un pas de certificare. COMAC va solicita certificarea pentru C919 de la Administrația Aviației Civile din China (CAAC), un model concurent pentru avioanele A320 și B737, până la finalul anului 2021.

2021 poate fi un an important pentru noua aeronavă, după un deceniu de incertitudini. COMAC a anunțat pentru prima dată proiectul C919 în 2008. Inițial, aeronava trebuia să zboare pentru prima dată în 2014, iar în 2016 urma să intre în serviciul operațional frecvent.

Din cauza unor probleme de asamblare, proiectul a fost întârziat până în 2017, când primul avion COMAC C919 a decolat. Iar acum, în 2021, deja se discută despre certificarea acestuia. Primele avioane C919 vor fi livrate către China Eastern Airlines, care a semnat un memorandum pentru 5 avioane.

Pe lângă mult așteptatul avion cu un singur culoar – COMAC C919, în China se mai dezvoltă și primul motor cu reacție ”made in China”. Este vorba de CJ-1000A, dezvăluit prima dată la Beijing Air Show 2011. Acesta este dezvoltata de AECC Commercial Aircraft Engines și se preconizează că va fi gata în 2025.

Și să nu uităm de CR929, un avion wide-body, cu 2 culoare, care va concura cu Boeing 787 și Airbus A350. Acesta este dezvoltat tot de COMAC, iar planul este acela de a opera primul zbor în 2025. Dacă totul se desfășoară conform planului, noul CR929 ar urma să intre în serviciul operațional în 2028-2029.

Leave A Reply

Your email address will not be published.