Ce este asigurarea storno de călătorie și când se poate folosi?
Când vă planificați o vacanță, trebuie să fiți bine organizați. Este important să luați în calcul multe detalii și să țineți cont de multe aspecte ce vă pot influența călătoria. Totul începe cu alegerea destinației, achiziția de bilete, împachetarea lucrurulor și stabilirea unui itinerariu.
Însă, toate aceste planuri de vacanță pot fi date peste cap de diferiți alți factori, independenți de voi, cum ar fi vremea nefavorabilă, probleme medicale înainte de călătorie, anulări de zboruri etc.
În cazul în care, din diferite motive, nu mai puteți pleca în călătorie, asigurarea storno vă ajută să vă recuperați banii! Vezi în ce condiții asigurarea de călătorie Storno v-ar putea fi folositoare când plănuiți să plecați în vacanță.
Asigurarea Storno este o asigurare de călătorie (facultativă) cu menirea de a-ți proteja pachetul turistic achiziționat, atât înainte de plecare, cât și după, în situația în care o anumită problemă te obligă să-ți întrerupi vacanța. Acest produs îți asigură anularea plecării în călătorie, societatea de asigurări acoperind penalitățile datorate de asigurat agenției de turism.
Riscurile asigurate de polița Storno diferă de la o societate de asigurări la alta. Însă, cele mai dese motive întâlnite în majoritatea contractelor de asigurare Storno sunt următoarele:
- Deces;
- Boală gravă;
- Accident grav;
- Decesul soțului/ soției asiguratului sau al unei rude de gradul I sau II;
- Devastarea domiciliului asiguratului ca urmare a furtului, incendiului, exploziei sau calamităților naturale, evenimente care fac necesară prezența la domiciliu a asiguratului;
- Concedierea asiguratului de către angajatorul său;
- Primirea de către asigurat a unei citații pentru prezentarea în fața unei instanțe judecătorești la un termen stabilit în perioada călătoriei;
Evident, fiecare motiv menționat trebuie dovedit cu acte oficiale! Doar în acest mod, polița poate fi activată și astfel puteți să vă recuperați banii în conformitate cu termenele și condițiile stipulate în contract.
Nu sunt acoperite de asigurare următoarele:
- Bolile pre-existente;
- Bolile alergice;
- Întreruperile voluntare de sarcină;
- Consecințe ale războiului. Invaziei, actelor de agresiune străină;
- Epidemiile, contaminările, poluările;
- Catastrofele naturale;
- Fraudele.
Important de știut
În cazul Acoperirii pentru Anularea Călătoriei, protecția prin asigurare începe odată cu încheierea contractului deasigurare (emiterea poliței de asigurare) și se încheie odată cu începerea călătoriei.
Încheierea asigurării și plata primei pentru pachetele de asigurare cu protecție în cazul anulării călătoriei trebuie să se efectueze în ziua rezervării călătoriei sau în maxim 3 zile de la data achiziționării pachetului turistic.
În cazul în care încheierea asigurării se face mai târziu, vor fi asigurate doar acele evenimente care au loc începând cu a 10-a zi după încheierea asigurării (excepții: accident, deces, eveniment elementar). În cazul în care rezervarea călătoriei se face cu mai puțin de 30 de zile înainte de plecarea în călătorie, polița de asigurare se poate încheia în maxim 3 zile de la data achiziționării pachetului turistic.
Vă recomandăm să citiți cu atenție termenele și condițiile asigurării storno petru ca ele diferă în funcție de asiguratorul de la care vă faceți polița.
Puteți consulta aici o serie de asigurări de călătorie, în funcție de nevoile voastre.