blank

Bucureşti – Beijing cu TAROM, posibil din 29 martie 2014

4 662

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a anunţat în deschiderea ședinței de Guvern că TAROM va relua zborurile pe ruta Bucureşti – Beijing. Ramona Mănescu a mai precizat că au avut loc, deja, discuții cu conducerea companiei și că pentru început „este posibil să se redeschidă linia Beijing-București cu două zboruri pe săptămână”.

Ştirea de azi mi-a adus un zâmbet pe buze şi mi-am amintit de farsa făcută pe 1 aprilie – Beijing – Bucureşti cu China Eastern Airlines, din vara lui 2013. Iată că nu a fost să fie din vara lui 2013, dar sunt mari şanse să fie din sezonul de vară 2014. Şi va fi operată de China Eastern Airlines ci de TAROM. Farsa a pornit de la o dorinţă pe care o avem cu toţii, zboruri directe lung-curier cu plecare din Bucureşti spre Asia şi Statele Unite. Am ales Beijing pentru că am simţit că este o destinaţie foarte dorită, iar instinctul se pare că nu m-a înşelat.

Zborurile ar putea fi onorate cu 2 aeronave Airbus A310, din păcate destul de vechi. Sunt întreţinute foarte bine, dar cu eforturi financiare foarte mari, iar consumul de carburant este „uriaş”. Airbus A310 este un avion bimotor mediu şi lung curier şi are două culoare. A310 nu a fost un avion popular, fiind produse doar 255 de unităţi, în perioada 1983 – 1998. Autonomia de zbor poate fi până la 6,800 km (A310-200) şi până la 9600 Km (A310-300).

Aşteptăm cu sufletul la gură ziua când un avion TAROM va decola spre Beijing, într-un zbor comercial.

4 Comentarii
  1. just-me says

    Ar fi groaznic sa le opereze cu A310, ne-am intoarce in anii 80-90. Un A330 (wishful thinking) ar fi ideal.

    1. Sorin Rusi says

      Da, nu ar fi rentabile.

  2. Maestrul RA says

    Bine ca nu este 1 Aprilie… Eu sunt unul care zboara des in Asia, si abia astept sa zbor BUH-Pekin, sau BUH-BKK fara excala ! Din experienta vorbesc, este foarte greu sa operezi aceste rute cu A310, pe langa vechimea foarte mare, avioanele Tarom, sunt si nerentabile-consum mare, si mentenanta costisitoare ! Mai putem vorbii si de entertaimentul de la bord, care lipseste la A310,ma gandesc la tv in spatarul scaunelor, etc, care la un zbor de 9 ore conteaza.
    Cu 2 zboruri saptamanale, nu prea renteaza ruta. O alta problema, nu vad piata Romaneasca, sa ofere 400 de pasageri (2×200)pe saptamana. Tarom trebuie sa se gandeasca sa „adune” pasageri si din tarile limitrofe-Bulgaria, Moldova, poate Ungaria (Serbia s-a pierdut daca a intrat Etihad). Zborurile de China sunt zboruri de volum, pretul biletelor este destul de mic-in jur de 650E -am prins, la oferta si 485 E . Mai este si posibilitatea de cargo, dar si aici sunt companii aeriene, mai ieftine decat Tarom.
    Romanii, care merg in Asia, in general, zboara cu Turkish(60-70%), si restul cu Lufthansa,Austrian sau Qatar.
    Oare nu este mai bine sa se inchirieze un avion mai nou, mai economic-sunt destule pe piata-, de ce nu, poate chiar de la LOT, cum face Finnair ?!?

    1. Sorin Rusi says

      Perfect de acord! Mai sunt multe probleme de logistica!

      Poate ne ajuta chinezii cu un avion 😀

Leave A Reply

Your email address will not be published.