blankblank

Bombardier a livrat ultima aeronavă CRJ-900, înmatriculată N840SK.

0 1.440

Duminică, ultima aeronavă Bombardier CRJ a ieșit de pe linia de asamblare a uzinei Mirabel din Canada, marcând sfârșitul istoriei de 30 de ani a avionului și închiderea instalațiilor. CRJ-900, înregistrat N840SK, a fost cel de-al 1.945-lea avion produs și va fi livrat către Delta Air Lines și operat de SkyWest Airlines.

SkyWest este unul dintre principalii operatori ai acestui model, cu 371 de avioane în flotă. Transportatorul regional zboară cu avioanele Bombardier CRJ în numele companiei Delta Air Lines, American Airlines și United Airlines ca Delta Connection, American Eagle și, respectiv, United Express.

În timp ce acesta este sfârșitul producției CRJ, Mitsubishi Aircraft a cumpărat programul de la Bombardier în 2020 și intenționează să furnizeze întreținere și piese de schimb pentru avioanele CRJ care zboară în prezent în lume.

Cu toate acestea, se pare că se va renunța complet la fabricarea aeronavelor CRJ și, în schimb, vi fi îmbunătățit modelul SpaceJet. Acesta a fost construit ca un concurent al CRJ Bombardier și al ERJ Embraer.

Aeronava CRJ a fost un succes pe piața aeronavelor regionale de la primul zbor în 1991.

Programul CRJ a fost un succes pe piața aeronavelor regionale de la primul zbor în 1991. A câștigat popularitate în rândul transportatorilor importanți care doreau să conecteze piețe mai mici cu hub-uri majore.

Cu toate acestea, industria s-a schimbat. Companiile aeriene low-cost, precum Southwest Airlines și Allegiant Air, au renunțat la model în favoarea avioanelor de dimensiuni medii, precum Boeing 737 și Airbus A320. Ca urmare, avioanele mai mari, mai confortabile și mai eficiente, precum Embraer E170 și E190, au devenit mai căutate.

Ca răspuns, Bombardier a încercat să creeze jetul din seria C pentru a se opune E-Jetului de la Embraer, dar s-a dovedit prea costisitor. Drept urmare, Bombardier a vândut proiectul către Airbus, care l-a redenumit A220. De la vânzarea programului CRJ către Mitshubishi, Bombardier a spus că se va concentra pe seria de avioane buiness și nu va mai produce avioane comerciale.

Bombardier a vândut programul CRJ pentru 550 de milioane de dolari în numerar și 200 de milioane de dolari în datorii după ce nu a reușit să fabrice un avion care să concureze cu Airbus, Boeing și Embraer.

Bombardier a vândut programul CRJ pentru 550 de milioane de dolari, după ce nu a reușit să fabrice un avion care să concureze cu Airbus, Boeing și Embraer.

Din cauza schimbărilor în strategia de afaceri și a impactului pandemiei, retragerea avioanelor regionale mai vechi se va accelera probabil în următorii câțiva ani și va fi necesară o înlocuire mai mare și mai eficientă. Mitsubishi speră că achiziționarea programului CRJ va împinge programul SpaceJet mai ales că poate păstra baza de clienți a Bombardier.

Cu toate acestea, viitorul SpaceJet este incert. În octombrie 2020, compania a întrerupt programul din cauza pandemiei și, de atunci, a redus numărul angajaților și bugetul SpaceJet.

În timp ce Japan Airlines și All Nippon Airways au păstrat comenzile pentru aeronavă, compania americană de leasing Aerolease a anulat comanda de zece avioane. Mai mult, compania suedeză Rockton a declarat pentru Smart Aviation APAC că nu intenționează să mai achiziționeze avionul, deși a semnat deja o scrisoare de intenție pentru zece aeronave.

Au rămas doar 167 de comenzi, majoritatea fiind achiziționate de SkyWest și Mesa Airlines. Livrarea primului avion către All Nippon Airways a fost inițial stabilită pentru 2022, dar aceasta va fi probabil amânată. De la lansarea programului în 2007, au fost produse doar opt avioane de testare și niciunul nu a fost livrat.

Leave A Reply

Your email address will not be published.