Boeing pregătește 797 NMA pentru Paris Air Show 2019
Un avion nou nou are nevoie de timp pentru proiectare, asamblare, lansare. Dar cel mai important, are nevoie de un loc pe piața transportatorilor aerieni. Se zvonește că Boeing are în plan să lanseze proiectul 797 NMA.
În cei 6 ani de Airlinestravel, v-am ținut la curent cu tot ce a ”zburat” în industria aeronautică civilă. Am urmărit primele zboruri ale unor avioane, care astăzi transportă mii de pasageri. Am scris despre multe proiecte, despre lansări de aeronave și livrări în premieră.
Astăzi scriem despre 797 NMA, o denumire neoficială dată de industria aeronautică noului proiect marca Boeing. Se spune că noul 797 NMA (New Mid-market Airplane) va fi lansat oficial la Paris Air Show 2019.
Boeing 797 NMA
Încă din 2015, producătorul american este în căutarea unui avion pentru segmentul mediu 228-268 de pasageri. După retragerea din producției a aeronavei Boeing 757, Boeing a rămas descoperit pe acest segment.
În acest moment, Airbus acoperă acest segment cu modelul A321LR. Aeronava oferă o autonomie de până la 7400 de kilometri și poate transporta până la 220 de pasageri într-o clasă. Iar până în 2022, va apărea și A321XLR, care va avea MTOW de 100t și autonomie de până la 8700 de kilometri.
Revenind la 797 NMA, cronologia ar fi următoarea. Până în decembrie 2018, primește ofertele cu motoare de la producători. În februarie 2019, Boeing ia decizia pentru motoare și pregătește ofertele. În martie 2019 apar și primele contracte pentru 797 NMA. În iunie 2019, la Paris Air Show, Boeing ar trebui să facă anunțul oficial al noului 797 NMA alături de primii clienți.
Ca variante, 797 NMA va cuprinde 2 modele: 797-6X cu 228 de locuri și 797-7X cu 268 de locuri. Autonomiile de zbor vor vi cuprinse între 7700 de kilometri și 9200 de kilomeetri. Cei 3 producători de motoare vor veni cu variante mult mai eficiente. Rolls-Royce se pregătește să lanseze urmașul lui Geared UltraFan. CFM ar putea lansa ceva bazat pe modelul GE9X, iar Pratt & Whitney ar putea veni cu o versiune îmbunătățită la modelul PW1100G.
Așa cum am scris și prin 2017, noul 797 ar avea un cost estimativ de dezvoltare/construcție de 15 miliarde de dolari. Și tot în 2017 menționam ideea ca Boeing să-și echilibreze costurile, iar noul 797 să nu coste o avere.
Vom vedea ce ne rezervă viitorul în materie de avioane comerciale!