De ce Boeing folosește cifra 7 și Airbus folosește cifra 3 în numele aeronavelor?
Încercăm să dăm un răspuns la o dilemă din lumea aviației: De ce Boeing folosește cifra 7 și Airbus folosește cifra 3 în numele aeronavelor?
Boeing şi Airbus sunt cei mai mari producători de avioane comerciale, deservind transportatori din întreaga lume. Dacă aţi zburat până acum în România sau peste hotare, sunt şanse foarte mari să vă fi aflat la bordul unui avion produs de una din cele două companii. Aţi văzut, probabil, că aeronava are un nume de tipul: A320, B737, B747, A380 etc.
Seria tuturor avioanelor comerciale Boeing începe cu cifra 7 și se termină cu aceeași cifră, în timp ce la Airbus cifra „magică” este 3. Este doar o întâmplare sau există o decizie asumată în spatele acestui „botez”? Vă invităm să descoperiți răspunsul!
De ce Boeing folosește cifra 7 în numele avioanelor?
Pentru o perioadă îndelungată, Boeing a produs avioane militare, iar seriile acestor modele nu au respectat regula de a începe, ci erau de genul Model 40, Model 80, Model 247, Model 307 Stratoliner și Model 377 Stratocruiser.
În ciuda tuturor miturilor care circulă despre semnificaţia acestei cifre, explicaţia este logică şi simplă. După cel de-al Doilea Război Mondial, Boeing a decis să se orienteze şi către producţia de aeronave comerciale.
Au apărut astfel noi arii de dezvoltare în companie, iar fiecare a primit un număr. De exemplu: 500 era folosit pentru motoarele cu turbină, 600 pentru rachete, iar 700 a fost atribuit avioanelor comerciale.
Când s-a lansat primul avion comercial, departamentul de marketing a decis că seria 700 nu avea un impact destul de puternic, aşa că s-a ales numărul cu o rezonanță aparte – 707. Și de aici Boeing a continuat cu 717, 727, 737, 747, 757, 767, 777, 787. Va urma 797? Vom vedea! Restul e istorie :). Cu mici excepţii (a se vedea modelul 720, care are cifra 7 doar la început), Boeing continuă tradiţia și astăzi.
De ce Airbus folosește cifra 3 în numele avioanelor?
În cazul Airbus, lucrurile sunt şi mai simple. Când producătorul de origine europeană şi-a denumit aeronavele, a păstrat A-ul de la Airbus, iar seria 300 a apărut odată cu dezvoltarea aeronavei de 300 de locuri. Așa a luat naștere familia de avioane Airbus A300.
Airbus A300B2 (care a avut 270 de locuri) a fost primul model de aeronavă comercială widebody cu 2 motoare şi a intrat în serviciu în 1974, sub livery Air France. La vremea respectivă, aeronavele lung-curier trebuiau să fie echipate cu 3 sau 4 motoare. Iată că pentru toate există un început!
Au urmat seriile de aeronave A310, A320, A330, A340, A350, A380. De ce lipsesc modelele A360 şi A370? Când au început proiectarea aeronavei A3XX (actualul A380), inginerii s-au gândit să unească fuselajele a două aeronave A340. Dar nu pe înălțime, ci pe lățime. Cum rezultatul ar fi arătat hidos, au decis totuși să construiască un avion cu punte dublă. În secțiune, aeronava arată ca un 8, de aici și A380.
Totodată, A380 poate transporta până la 800 de pasageri, fiind singurul avion din lume cu această capacitate într-o clasă. Am putea spune că numele de A380 i se trage și de la capacitatea de transport.
Gata, mister elucidat:)! Zboruri line să aveți!
Articol scris de Oana Cristiana Groza!
Bravo !!! Sorine .
Apreciez foarte mult efortul tau si as vrea ( daca se poate ) sa primesc info. etc…despre aviatie .
Multumesc frumos
Lucian Paraschiv
Te abonezi la canalele AirlinesTravel sau ma urmaresti pe facebook si cu siguranta vei primit foarte multe informatii din lumea aviatiei si travel :). Multumesc (multumim) pentru aprecieri.