Blue Air, între insolvență și concordat preventiv
Update 6 iulie 2020: Solutia pe scurt: Admite cererea debitorului BLUE AIR AVIATION SA. În temeiul art.23 alin.1 din Legea nr.85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă deschide procedura de concordat preventiv a debitorului BLUE AIR AVIATION SA. În temeiul art.23 alin. 2 din lege desemnează administrator concordatar provizoriu pe KPMG RESTRUCTURING SPRL. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare. Cererea de apel se va depune la Tribunalul Bucureşti secţia a VII-a civilă. Judecată în camera de consiliu şi pronunţată în şedinţă publică, azi, 06.07.2020.
Document: Încheiere finală (dezinvestire) 06.07.2020
Blue air se confruntă cu mari probleme financiare, o moștenire primită în urma crizei COVID-19. Promisiunea actualului guvern de a aloca 65 de milioane pentru Blue Air a rămas la stadiul de promisiune, iar Blue Air face toate eforturile să reia zborurile comerciale și să asigure rulajul de cash flow pentru a se salva de la faliment.
Blue Air a aplicat pentru concordat preventiv
În vederea salvării, Blue Air a depus la Tribunalul București actele pentru concordat preventiv – un mecanism de salvgardare a companiilor afectate financiar de Covid-19.
Astăzi, la ora 10:00 se va stabili dacă se aplică concordatul preventiv sau compania își va cere insolvența.
Ce este concordatul preventiv și ce presupune?
Concordatul preventiv este un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară, pe de o parte, și creditorii care dețin cel puțin 75% din valoarea creanțelor acceptate și necontestate, pe de altă parte, omologat de judecătorul-sindic, contract prin care debitorul propune un plan de redresare și de realizare a creanțelor acestor creditori, iar creditorii acceptă să sprijine eforturile debitorului de depășire a dificultății în care se află. Debitorul trebuie să-şi anunţe din timp creditorii cu privire la faptul că are dificultăţi şi să le ceară şansa de a se redresa, propunându-le un plan concret în acest sens. Poate recurge la acest mecanism orice debitor, cu anumite excepţii prevăzute de lege, cum ar fi fapte penale sau dacă debitorul a mai beneficiat anterior de un concordat preventiv care a eșuat etc. Deschiderea procedurii

Concordatul preventiv este o procedură în exclusivitate la îndemâna debitorilor care pot introduce la tribunalul competent o cerere de deschidere a procedurii de concordat preventiv în care vor expune dificultatea financiară în care se află întreprinderea și, eventual, o expertiză, un raport de audit, un raport al cenzorilor sau o hotărâre a adunării generale care să constate şi să explice situaţia, pentru a facilita judecătorului-sindic sarcina de a aprecia aparenţa stării de dificultate financiară.
Prevederile legale permit deschiderea procedurii de concordat și numirea administratorului concordatar într-un termen scurt (2-3 zile).
Revenim cu informații!
Draga Sorin, chiar nu imi pare rau desi este companie romaneasca pentru ca refuza cu inversunare sa isi faca un site modern, sa faca access cu cont utilizator, asa cum au companiile rivale. Din sursele mele au aceleasi scheme de personal ca la Tarom, cu rude si neamuri. Daca lor nu le-au ajuns banii din zborurile umanitare din ultimele 3 luni, este clar ca au o problema de management, Wizz-ul oferind 20% la fiecare refund si un bun management al conturilor de utilizator. Eu am un bonus cumulat la Blue Air de 100 de euro, de care nimeni nu stia, am aflat acum 5 ani, si am tot trimis email dupa fiecare cursa sa imi adauge 5 euro la fiecare cursa. Niciun prieten de al meu nu stia despre acest lucru si acum eu pentru a-l folosi nu imi este clar cum. In concluzie : Sper sa se trezeasca si Blue Air si Tarom si sa isi refaca site-urile, sa renunte la politica de japca, gen 2000 de lei de la Cluj la Bucuresti cu Blue Air. As vrea sa fiu mandru de companiile aeriene fanion ale tarii mele asa cum sunt cei din alte tari, sa fiu patriot, dar nu ma tine buzunarul. Niciodata nu am inteles „japca si specula” si nu voi fi de acord cu ea. Ah si sa nu uit cand era sa ne sufocam la Birmingham, pentru ca avioanele Blue Air asteapta plecarea cu aerul conditionat oprit, dupa 1 ora stewardesa a deschis usa din spate pe riscul ei.
Eu privesc compania ca pe un ”rău necesar”. Mie imi place Blue Air si am experiente foarte bune cu aceasta companie, chiar daca unele servicii lasa de dorit. Ok, poate nu au cel mai interactiv site, poate nu au cel mai bun call center sau sistem suport, dar este o companie romaneasca cu multa implicare pe piata locala. E un jucator necesar pentru o competitie regionala. Doar asa putem avea preturi bune si competitive, doar asa putem avea unele servicii bune.
Cat despre politica tarifara, atata timp cat nu exista concurenta, cam alea sunt preturile. Si asta imi demonstreaza cele spue mai sus. TAROM si Blue Air trebuie sa ramana pe piata pentru a avea o competitie acerba in regiune. Doar asa ne vom putea bucura de tarife si servicii bune.
A incasat bani de la clienti (de la mine 100 de euro) dar nu a facut zboruri. Ce a facut cu bani mei? Este clar ca peste o luna Blue Air va da in faliment. Hoti au deja pregatit alta firma. Impreuna cu Austrian Airlines. Compania romaneasca? Wizz Air nu a furat bani. Bine, vreau sa vad daca romani imi da bani inapoi. Dar nu v-ati saturat sa fiti sclavilor Austria?
Nu le-au facut pentru ca erau suspendate de autoritati. Ce ati fi vrut sa faca? V-a oferit alternative…Rambursare, Reprogramare sau voucher. Pandemia asta nu se anunta si nu vine invitata…
Ultima palma data de Blue Air: zborul are loc indifierent ca dvs intrati in autoizolare 14 zile sau nu la destinatie. Niste nesesimtiti. Am cerut banii inapoi sau voucher, nici nu au vrut sa auda, asta dupa ce zborul initial (dus-intors 2 persoane pe 7 zile) mi-a fost anulat fara sa stiu si reprogramat in data de 20.07.2020 in conditiile in care Marea Britanie ne primeste in acest moment pe noi romanii cu autoizolare 14 zile. Mi-au anunlat, sters parola de pe cont de cel putin 8 ori. Ultima data cand am accesat contul meu pe Blue Air, nu mai era nici o rezervare, nici un bilet acolo…wtf.
Biletele au fost cumparate online direct pe site la ei la inceputul lunii ianuarie 2020.
Deci despre ce vorbim?? 500 de euro pierdere, dar nu cred ca sunt singurul in aceasta situatie. Japca nene, cum spunea cineva mai sus in comentarii. Total dezamagit si pagubit !
Nu e nimic nesimtire. Asa se lucreaza, asa fac TOTI. E treaba pasagerului daca vrea sau nu sa zboare, daca vrea sau nu sa stea in izolare. Compania isi va onora zborul pentru ca sunt multi altii care vor dori sa zboare. Si eu am pierdut bani la Wizz pentru ca nu am vrut sa stau izolat in Londra. Asta e, asta e pandemia. Cand exista interdictie de intrare, e alta poveste.
Incerc de 2 saptamani sa imi recuperez banii pe 2 bilete platite la care au schimbat de 2 ori orele de plecare in decurs de o luna. La cererea de rambursare se raspunde foarte greu , se trimit doar pe email (!) si sunt plimbat cu zaharelul si mi se tot cer informatii pe care ei le-ar gasi cu un simplu search dupa numele meu doar ca sa prelungeasca perioada. Desi rezolutia nu e „rezolvat” iti fac sesizarea cu status rezolvat si te pun sa mai faci una ca sa adaugi datele cerute ( desi dupa cum spuneam le pot qfla cu un simplu search in baza lor de date)
Niste nesimtiti. Toate firmele astea care le doare in junghi de tine sa dea faliment. E irelevant ca e firma romaneasca sau congoleza. Nu ma intereseaza ca merg mii de angajati in somaj cand acesta este tratamentul pentru faptul ca le ofer banii mei.
Contul meu de la Blue Air cu creditul pe care il aveam dupa anularea zborurilor a fost sters!!! A mai patit cineva asta?
Blue Air a facut update la platforma si au fost cateva zile cu probleme. Luati legatura cu ei si contul dumneavoastra cu tot creditul aferent va fi reactivat, asta daca nu cumva contul a fost deja reactivat