Blue Air se protejează de insolvență

Blue Air se protejează de insolvență

2 3.275
Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul intarziat sau anulat. Poti avea dreptul pana la 600€.

Pentru a-și putea onora toate obligațiile către pasagerii, angajații și partenerii săi și a putea asigura desfășurarea în bune condiții a zborurilor regulate după 4 luni de suspendare totală sau parțială a zborurilor, Blue Air anunță intrarea în procedura de concordat preventiv.

În contextul creat de pandemia COVID-19, întreaga industrie aviatică a avut foarte mult de suferit din cauza măsurilor de suspendare a zborurilor luate de autoritățile române și europene pe perioada stării de urgență și a restricțiilor de călătorie rămase pe perioada de alertă.

Începând cu 1 iulie, Blue Air a reluat zborurile regulate către un număr de 29 de destinații și planifică să revină la cel puțin 47 de destinații odată cu încetarea stării de alertă și cu suspendarea tuturor restricțiilor de către autoritățile statelor în care operează.

Blue Air Aviation S.A. a apelat la procedura de concordat preventiv

Pentru a putea asigura reluarea în bune condiții a zborurilor regulate și onorarea tuturor obligațiilor asumate către pasagerii, angajații și partenerii săi, Blue Air Aviation S.A. a apelat la procedura de concordat preventiv.

La Blue Air, suntem hotarâți să ne onorăm toate angajamentele și să ne plătim toate datoriile.  

Contăm pe susținerea partenerilor noștri și pe încrederea și respectul reciproc dezvoltat de-a lungul anilor de colaborare și vom face toate demersurile necesare pentru a continua să acționăm conform celor mai înalte standarde din domeniu. Suntem încrezători în sprijinul partenerilor, colegilor și colaboratorilor noștri – vom depăși împreună această situație dificilă pentru Blue Air și pentru întreaga industrie de aviație și turism, continuând să oferim pasagerilor noștri soluții de călătorie din ce în ce mai bune, atât că nivel al serviciilor, cât și că preț. ”, spune Oana Petrescu, CEO Blue Air

Această procedura face parte din strategia de restructurare a Blue Air ca urmare a contextului creat de pandemia de COVID-19, context care a determinat, în perioada martie-iunie 2020, o reducere cu peste 100 mil. Euro a încasărilor față de nivelul estimat și planificat pentru această perioadă.

Prin intrarea în procedura de concordat preventiv, Blue Air va putea asigura acoperirea cu prioritate a costurilor aferente operării zborurilor regulate începând cu 16 iulie, odată cu încheierea stării de alertă.

Blue Air va fi în măsură să genereze, în următoarele 18 luni, veniturile necesare pentru plății datoriilor eșalonate care vor constitui parte a procedurii de concordat

Odată cu reluarea programului normal de zbor, Blue Air va fi în măsură să genereze, în următoarele 18 luni, veniturile necesare atât plății datoriilor eșalonate care vor constitui parte a procedurii de concordat, cât și a datoriilor către pasageri și agenții, în timp ce pierderile directe generate de pandemie vor fi acoperite prin ajutorul de stat aprobat de către Guvernul României prin Memorandum-ul adoptat în data de 23 aprilie 2020.

Procedura concordatului preventiv, așa cum această este definită în legislația română, este o procedură de salvgardare prin care debitorii aflați în stare de dificultate financiară (nu în insolvență!) pot ajunge la un acord formal cu creditorii lor cu privire la plata datoriilor și prin care pot asigura continuitatea și viabilitatea companiei, astfel încât această să fie capabilă să își stingă datoriile și să își continue activitatea. 

Judecătorul a admis astăzi cererea Blue Air Aviation de intrare în procedura de concordat.

Judecătorul a admis astăzi cererea Blue Air Aviation de intrare în procedura de concordat.

Această procedură are ca scop crearea unui teren solid care să permită companiei depășirea acestei perioade. Pe parcursul acestei proceduri, Blue Air va beneficia de asistența KPMG Restructuring SPRL (departamentul de restructurare al KPMG România) ca administrator concordatar formal și consultant pe parte de restructurare. Decizia de accesare și implementare a acestei proceduri s-a făcut pe baza unei comunicări constante cu principalii parteneri, aceștia înțelegând complexitatea situației economice declanșate de pandemie.

2 Comentarii
  1. Ana says

    Astept returnarea contravalorii unor bilete achizitionate in mai 2019, bani care trebuiau sa-mi fie returnati in decembrie 2019. Cine sa-i mai creada ??? Nici macar nu au bunul simt sa raspunda la e-mail-uri, dar cer intelegere …..

    1. Sorin Rusi says

      Ati verificat daca solicitarea dumneavoastra este eligibila si compania a luat in calcul sa va ramburseze? Pentru ca nu am mai auzit pana acum de intarzieri asa de mari, mai ales in afara pandemiei. Termenul normal aplicat inainte de pandemia a fost de 30 de zile. As miza pe ideea ca ceva nu ati facut procedural corect sau nu ati dat curs unor emailuri…Verificati!

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.