Australia se alătură cursei pentru construirea supersonicului de pasageri
O societate mixtă ucraineană-australiană urmărește să lanseze zboruri supersonice de pasageri peste Pacific. O companie australiană de profil, cu spațiu și aspirații supersonice, a făcut echipă cu un designer ucrainean de motoare și cu un producător de motoare cu reacție pentru a depăși limitele zborurilor comerciale de pasageri.
Potrivit unui raport din Australian Aviation, pe 4 mai, Cosmovision Global Corporation, o companie înregistrată în suburbiile de est ale orașului Sydney, și-a unit forțele cu firma de proiectare a motoarelor de avioane SE Ivchenko-Progress din Zaporizhzhia (Ucraina) și producătorul de motoare JSC Motor Sich pentru a dezvolta un avion supersonic de pasageri.
Cosmovision planifică să construiască un avion de 100 de locuri, care ar putea zbura de la Sydney la Los Angeles în șase ore. Ilya Osadchuk și-ar dori să aibă loc zboruri până în 2025. Dacă va face asta, va face ca viitoarele zboruri ale proiectului Sunrise ale Qantas să pară din secolul trecut.
Australia se alătură cursei pentru construirea supersonicului de pasageri.
JSC Motor Sich a declarat că este unul dintre cei mai importanți producători de instalații de turbine cu gaz industriale și motoare de avioane și elicoptere. SE Ivchenko Progress se ocupă de proiectarea și dezvoltarea motoarelor pentru clienții comerciali și de apărare. Compania spune că motoarele lor alimentează 66 de tipuri de aeronave în peste 100 de țări.
Cosmovision nu este prima companie care urmărește zborurile supersonice de pasageri. În timp ce zborurile supersonice transoceanice sună ca o idee grozavă, se confruntă cu obstacole formidabile. Costurile dezvoltării și construirii unui avion supersonic și testarea acestuia sunt enorme. Apoi, există obstacolele de reglementare pe care companiile trebuie să le depășească.
În același timp, tarifele trebuie să fie accesibile. În mod normal, există o cerere destul mare pentru călătoriile Premium în Pacific. Companiile aeriene convenționale nu au, de obicei, probleme în a-și umple cele mai scumpe locuri trans-Pacific. Totuși, dacă prețul va fi prea mare, călătoriile supersonice vor fi doar o afacere de nișă, cum ar fi călătoriile cu jet privat, iar cu un jet de 100 de locuri afacerea ar da imediat faliment.
De-a lungul anilor, diverse companii au lăudat locația aproape ecuatorială a site-ului și alte beneficii geostrategice. Totuși, potențialul spațiu este, de asemenea, extrem de izolat cu o biosferă bogată și are o importanță istorică semnificativă pentru popoarele indigene din Australia. Înainte ca prima încărcătură de beton să fie pusă, va trece vreme îndelungată până ce va fi obținuta aprobarea de dezvoltare a șantierului. În ultimii 25 de ani, propunerea de dezvoltare a spațiului Cape York nu a avut niciun rezultat.