ANPC a aplicat sute de amenzi unităților de cazare și restaurantelor din stațiunile românești
Comandamentul de iarnă 2021 organizat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) își va desfășura activitatea în perioada 20-31.12. 2021. Până în prezent, ANPC a aplicat 199 de amenzi unităților de cazare și restaurantelor din stațiunile românești. Dar hai să vedem ce comunică ANPC în urma controalelor făcute în diferite stațiuni din România.
ANPC a aplicat sute de amenzi unităților de cazare și unităților de alimentație publică din stațiunile românești
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este alături de turistul aflat în vacanța de iarnă, oriunde acesta dorește să și-o petreacă, pe teritoriul României.
Coordonat de președintele ANPC, Mihai Culeafă, și de directorul general ANPC, Paul Anghel, Comandamentul de Iarnă 2021, organizat de Autoritate, are ca misiune prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor aflați în vacanță, în stațiunile din România, în perioada sărbătorilor de iarnă.
Comandamentul a verificat și consiliat, în prima săptămână de activitate, 255 de operatori economici, în 3 regiuni ale țării: Sud Muntenia Ploiești, Nord Est Iași și Centru Brașov.
În urma acțiunilor de control, comisarii ANPC au aplicat diverse tipuri de sancțiuni, după cum urmează:
- 199 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 1,1 milioane lei
- 132 avertismente
- 30 măsuri de oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor
- o propunere de suspendare a activității până la 6 luni.
Cele mai importante abateri constatate abateri de la lege, cele mai importante dintre acestea fiind:
- comercializarea sau utilizarea unor materii prime cu data durabilității minimale depășităs
- chimbarea stării termice a aproduselor
- utilizarea, la raionul de vitrină asistată – a unor vitrine frigorifice neigienizate, ale căror tăvi conțineau urme de resturi alimentare, pete și lichid provenit de la scurgerile din produse
- folosirea unor vitrine frigorifice care aveau ventilatoare cu depuneri sau strat gros de praf pe grila de protecție, urme de mucegai și de rugină
- comercializarea de legume – fructe cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, pete, deshidratate, consistență moale, improprii consumului uman
- utilizarea unor spații de frig insalubre, cu urme de resturi alimentare lipite pe tăvile de inox, suprafețe cu rugină, urme de insecte
- lipsa menționării alergenilor pe listele meniu sau a afișării gramajului porțiilor, la unele unități de alimentație publică
- lipsa verificărilor metrologice la instrumentele de măsură utilizate
- lipsa etichetelor la unele produse alimentare
- utilizarea unor ustensile de bucătărie deteriorate sau neprofesionale
- lipsa afișării prețurilor la cazare
- utilizarea unor lenjerii de pat, saltele și alte accesorii, neigienizate sau deteriorate, în spațiile de cazare
- lipsa informațiilor necesare turiștilor, în spațiile de cazare.
„Suntem mereu alături de consumatori și avem permanent grijă ca drepturile lor și legea să fie respectate de către operatorii economici. Nu admitem ca pretextul profiturilor, chiar într-o perioadă grea, să justifice o formă de lipsă de respect față de consumator. De aceea, în perioada sărbătorilor de iarnă, suntem atenți și ne aflăm oriunde, în România, turistul și-ar dori să-și petreacă vacanța, pentru a ne asigura că actul comercial se derulează conform reglementărilor. Bazați-vă pe noi!”- Mihai Culeafă, președintele ANPC.
Verificările pe care le întreprinde Comandamentul de iarnă al ANPC continuă, la nivelul întregii țări.