Airbus pregătește componentele pentru faza de asamblare finală al primului A321XLR.

0 271

Airbus se pregătește pentru faza de asamblare al primului A321XLR.. Industrializarea și producția de piese pentru primul A321XLR sunt în curs de desfășurare, atât în hangarele Airbus, cât și la furnizorii săi, deschizând calea pentru ansamblarea componentelor majore ale primelor secțiuni de fuselaj din față, centru, spate și aripi, care va începe în 2021.

În timp ce toate secțiunile majore ale A321XLR conțin modificări semnificative de proiectare față de actualul avion de bază A321neo / A321LR, ansamblul componentelor majore, cu diferențe extinse de proiectare și fabricație, este fuselajul central și posterior.

Acest lucru se datorează, în special, rezervorului de combustibil amplasat pe fuzelajului central și sistemelor asociate de gestionare a combustibilului – care sunt esențiale pentru capacitatea de performanță eXtra Long Range a aeronavei, păstrând funcționalitatea operațională de bază a aeronavei A321neo.

Airbus a început să lucreze la componentele primului A321XLR

Per ansamblu, ciclul de producție al fuselajului central și al celui din spate progresează. La mijlocul lunii noiembrie 2020, la Nantes, Airbus a început fabricarea cutiei aripii centrale. Odată construită, această componentă majoră va fi livrată anul acesta la Hamburg, unde va fi integrată și asamblată în secțiunea fuselajului din spate.

Între timp, Premium Aerotec Group din Augsburg Germania finalizează piesele pentru rezervorul din spate și pregătesc piesele și magazia pentru ansamblarea acestuia. La celelalte locații ale Grupului Premium Aerotec din Nordenham și Varel, sunt în producție diverse componente mari pentru fuselaj.

Fabrica proprie Airbus din Hamburg, care va găzdui operațiunile de asamblare a componentelor majore pentru fuzelajul din spate echipat cu noul rezervor central, pregătește jigurile și instrumentele necesare, într-o nouă linie dedicată de producție pilot în „Hangar 260”.

Această operațiune este deliberat decuplată de restul liniei A320, astfel încât, începând cu anul viitor, această linie pilot să permită o creștere treptată a noului fuselaj din spate al A321XLR – fără a afecta operațiunile de producție existente la baza Airbus din Hamburg.

Airbus-continuă-asamblarea-noii-aeronave-A321XLR -1

În ceea ce privește secțiunea din față a fuzelajului aeronavei A321XLR, producția de piese este în desfășurare la Stelia Aerospace. Când aceste piese vor fi finalizate, ele vor fi transportate la Saint-Nazaire pentru etapa de asamblare a componentelor majore a fuselajului.

Reconfigurarea flapsurilor pentru A321XLR

O altă structură cheie de asamblare a componentelor majore este setul de aripi ale aeronave, pentru care echipa britanică din  Broughton se concentrează pe noua configurație a flapsurilor pentru A321XLR. În acest scop, testele sunt în curs de desfășurare, efectuate împreună cu partenerii Spirit AeroSystems din Malaezia (flap inboard) și FACC din Austria (flap outboard).

Componentele fixe convenționale ale aripii prind contur în Broughton și în lanțul de aprovizionare asociat. De asemenea, sunt în curs de producție și componentele trenului de aterizare (Safran, Collins și Triumph), sistemele de combustibil și inertizare (Collins și Parker Aerospace), dar și stâlpii motoarelor (la uzina de producție dedicată Airbus din St. Eloi, Toulouse).

Sistemele de „cabină și cargo” se află în prezent în faza de testare pentru a valida elementele de confort pentru pasageri cu rază extra-lungă de acțiune ale A321XLR.

Printr-o colaborare internațională excepțională, Airbus A321XLR este acum pe cale să intre în funcțiune.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.