Airbus a început asamblarea structurală a aeronavei A321 XLR
Airbus a anunțat că a început prima producție structurală de aeronave Airbus A321 Extra Long Range (XLR), marcând o etapă semnificativă în programul Airbus A321XLR. Airbus a început să asambleze primul fuselaj central și spate al avioanelor Airbus A321XLR, precum și rezervorul din centru spate (RTC), într-o instalație majoră de asamblare a componentelor din Hamburg, în Germania.
Rezervorul central din spate (RTC) este un rezervor de combustibil de mare capacitate, care utilizează la maximum volumetric fuselajul inferior al aeronavei. Are o capacitate de până la 13.100 de litri, ceea ce înseamnă mai mult combustibil decât în aeronavele anterioare ale familiei Airbus A321.
Airbus a început asamblarea structurală a aeronavei Airbus A321 Extra Long Range (XLR).
„Este o etapă majoră pentru programul A321XLR. Echipele se pot mândri cu această realizare și cu viteza generală de industrializare. Suntem pe drumul cel bun cu planificarea noastră. Linia pilot dedicată modelului A321XLR este gata și așteaptă să opereze fazele de asamblare pentru prima aeronavă de test”, a declarat Martin Schnoor, managerul poiectului „A321 XLR Program Development Airframe”.
După faza de asamblare structurală, Airbus va începe asamblarea echipamentelor, care este planificată să aibă loc în toamna anului 2021. Intrarea pe piață a avionului Airbus A321XLR este programată în 2023.
Avionul Airbus A321XLR, potrivit producătorului european de avioane, ar oferi transportatorilor aerieni o raza de acțiune de până la 4.700 nm (8.704 km) și cu 30% mai puțin consum de combustibil și emisii de CO2 per scaun, comparativ cu avioanele Airbus A321 din generația anterioară.