Airbus a început asamblarea primului A350 XWB
Cel mai nou proiect, în materie de aeronave civile, marca Airbus este A350 XWB – o familie de avioane de pasageri bimotoare, ultramoderne, cu două culoare (widebody), lung curier, aflată în faza de proiectare. Asamblarea finală a primului avion A350 XWB se desfăşoară chiar în aceste momente pe noua linie din fabrica de la Toulouse.
Această structură a primei aeronave A350 XWB va fi folosită pentru testele structurale statice, procedeu prin care trec toate aeronavele noi în drumul spre procesul de certificare. Primul zbor pentru A350 XWB, sub numele MSN1, va avea loc în vara acestui an.
Partea centrală a fuselajului a fost livrată cu ajutorul aeronavei Airbus Beluga. Aceasta a fost transportată de la St Nazaire, Franta, în data de 4 aprilie. Partea din faţă a fost livrată, tot de la St. Nazaire, pe 23 decembrie 2011. Livrarea părţi din spate a fuselajului se va face de la Hamburg, Germania, şi va avea loc în următoarele săptămâni. Aripile vor fi livrate de la Broughton, Marea Britanie.
Fuselajul aeronavei A350 XWB este alcătuit, după cum aţi citit şi mai sus, din trei secţiuni principale – faţă, centru şi pupă (ca la vapoare). Acestea vor fi unite împreună la linia principală de asamblare, staţia 50. După această etapă, fuselajul este transferat la staţia 40 unde vor fi unite aripile şi coada. Şi iată cum prinde formă un nou model de avion. Dacă totul decurge normal, testele vor putea începe chiar mai devreme faţă de data stabilită anterior.
În februarie, Airbus a testat motorul Rolls-Royce Trent XWB, modelul care va echipa aeronavele A350 XWB. Motorul a fost montat pe un Airbus A380 şi au fost testate performanţele şi eficienţa consumului de combustibil în aer timp de aproximativ 5 ore. Totul s-a desfăşurat fără probleme.
53% din structura avionului A350 XWB este fabricată din materiale compozite, titan şi aliaje avansate de aluminiu. La acestea mai adăugăm Carbon Fibre Reinforced Plastic (CFRP) şi se obţine un fuselaj uşor de întreţinut şi cu un raport greutate/consum carburant foarte bun.
În prezent, familia A350XWB are în faza de dezvoltare trei modele:
– A350-800 este modelul cel mai mic. Are o autonomie de 15.400 km cu 270 pasageri într-o cabină cu 3 clase. Va intra în serviciu în 2014.
– A350-900 este modelul mediu. Are o autonomie de 15.000 km cu 314 pasageri. Va intra în serviciu în 2013.
– A350-1000 este modelul de mare capacitate. Are o autonomie de 14.800 km cu 350 pasageri. Va fi introdus în 2015.
Până în acest moment, au fost comandate peste 560 de aeronave A350XWB.