AirAsia se orientează spre Airbus A321LR
Potrivit unui raport CAPA Center for Aviation, AirAsia negociază să-și ajusteze comanda pentru 100 de avioane A330-900. Vrea să convertească 40 dintre acestea în noile A320neo și A321LR.
Airbus a lansat noua generație de aeronave Airbus A320neo, din care fac parte și modelele A321neo și A321LR. Cel din urmă este demn de un avion lung-curier, chiar dacă are un singur culoar și poate transporta până la 240 de pasageri. În martie 2018, Airbus A321LR a zburat fără escală pe direcția Seychelles – Toulouse. A fost un zbor de 11 ore și a străbătut 7610 kilometri.
A321LR (Long Range) este un A321neo modificat. A fost montat un rezervor suplimentar, greutatea maximă la decolare a fost mărită de la 93.5 la 97 de tone, a fost eliminată ușa din fața motoarelor și au fost adăugate 2 ieșiri de urgență deasupra aripilor, crescând astfel la 5 ieșiri de urgență pe fiecare parte.
AirAsia se orientează spre Airbus A321LR
Potrivit unui raport CAPA Center for Aviation, AirAsia negociază să-și ajusteze comanda pentru 100 de avioane A330-900. Vrea să convertească 40 dintre acestea în noile A320neo și A321LR. Aeronavele ar urma să intre în flotele subsidiarelor Thai AirAsia X și Malaysia AirAsia X. Urmând ca AirAsia X, transportator aerian low-cost destinat zborurilor lung-curier, să primească restul comenzii de avioane A330-900.
Aparent, se pare că A321LR concurează cu A330neo. Însă Airbus a anunțat că va crește MTOW-ul A330neo (masa maximă admisă la decolare) la 251 de tone și autonomia de zbor până la 13300 de kilometri.
Noile ajustări vor facilita zboruri directe operate de AirAsia X cu A330neo de la Kuala Lumpur spre Londra. În timp ce A321LR va fi eficient pe zborurile din regiunea Asia-Pacific.