Aeromexico a concediat piloții implicați în accidentul de la Durango

Pe 31 iulie, la aproximativ 15:30 ora locală din Mexic, aeronava Embraer E190 (XA-GAL) Aeromexico a fost implicată într-un accident aviatic. În urma acestuia, 49 de persoane au suferit leziuni și au fost internate la spital. La bord se aflau 103 persoane (99 de pasageri și 4 membri ai echipajului).

0 94

În urma accidentului aviatic, în care a fost implicată aeronava Embraer E190 (XA-GAL) Aeromexico, autoritățile locale au spus că a fost un ”miracol” faptul că toți pasagerii au scăpat cu viață. 49 de persoane au suferit leziuni și au avut nevoie de îngrijiri medicale de specialitate la spital.

Ți-a întârziat avionul mai mult de 3 ore sau ți-a fost anulat zborul? Ai putea avea dreptul la o despăgubire de până la 600€!Solicită despăgubirea pentru anularea sau întârzierea zborului!

Anchetatorii au prezentat un raport preliminar în care au concluzionat că fenomenele meteo au jucat un rol important în producerea accidentului. Mai exact, este vorba de un fenomen de tip ”microburst”, care a dus la prăbușirea aeronavei imediat după decolare.

Aeromexico a concediat piloții

Direcția Generală Aeronautică Civilă din Mexic (DGCA) a mai declarat că s-au făcut numeroase simulări cu diferite echipaje de zbor, care au experimentat condițiile meteo similare cu cele de pe zborul AM2431. În toate cazurile, rezultatele au fost aceleași: accident. Acest lucru a ajutat anchetatorii să concluzioneze că piloții nu se fac vinovați de greșeli procedurale făcute în timpul decolării.

În ciuda acestor rezultate, care relevă faptul că piloții nu se fac vinovați de producerea accidentului, Aeromexico a concediat cei 3 piloți aflați în cockpit. Andrés Conesa Labastida, CEO al Aeromexico, a menționat că cei 3 piloți “au încălcat politicile și procedurile companiei”.

Labastida a mai adăugat: “nu vom tolera comportamentul acestor oameni, care pot pune în pericol încrederea de care se bucura Aeromexico din partea a peste 20 de milioane de clienți din întreaga lume”.

Totul a plecat de la faptul că în cockpit erau 3 piloți, nu 2 cum se întâmplă în mod normal. Unul dintre ei se afla în stagiul de pregătire și a ocupat locul din dreapta până la aliniera aeronavei pentru decolare. Apoi comandantul a preluat manșa și a inițiat procedura de decolare.

Anchetatorii au menționat că aceste detalii sunt irelevante în cazul accidentului. Însă Andrés Conesa Labastida nu a fost de acceași părere.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »